وقتی همسرتان را دوست ندارید باید چه کار کنید؟ / راههایی برای ترمیم روابط عاطفی

خط سلامت: روابط عاطفی زوج ها در طول زندگی مشترک فراز و نشیب های مختلفی را برای آنها ایجاد می کند و این پستی و بلندی ها گاهی باعث ایجاد فاصله عاطفی در  روابط عاطفی زوج ها می شود.

وقتی همسرتان را دوست ندارید باید چه کار کنید؟ / راههایی برای ترمیم روابط عاطفی

به گزارش خط سلامت برای حفظ روابط عاطفی که رو به سردی می رود، راهکارهای زیر می تواند موثر باشد.

روابط عاطفی با شریک زندگی

برای ایجاد روابط عاطفی اولین قدم این است که زوج ها در مورد نگرانی های خود با یکدیگر صحبت کنند. صحبت کردن و ابراز احساسات درک متقابل را مهیا می کند.

پذیرش یکدیگر

زوج ها به این نکته باید توجه کنند که قرار نیست همسر خود را تغییر دهند و مهم است او را همان طور که هست بپذیرند و تلاش برای تغییر فقط باعث تنش و درگیری می شود. در عوض، روی پذیرش و ایجاد رابطه مثبت با او تمرکز کنید که برای هر دو مفید باشد.

زمینه مشترک

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد روابط عاطفی این است که یکدیگر را بهتر بشناسید و از نظرات هم در مورد زندگی، علایق و …در موضوعات مختلف بپرسید. هرچه این اطلاعات بیشتر باشد، پیدا کردن زمینه های مشترک و ایجاد یک رابطه قوی آسان تر خواهد بود.

بیان احساسات

روابط عاطفی با بیان احساسات ممکن است. زوج ها می بایست راهی برای بیان احساسات خود پیدا کنند که می تواند از طریق نوشتن، هنر یا دیگر اشکال ابراز وجود باشد. یافتن راهی برای رهایی از عصبانیت، ناامیدی و… می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

صبور باشید

داشتن روابط عاطفی به زمان و صبر نیاز دارد و یک شبه اتفاق نمی افتد، پس انتظار معجزه نداشته باشید. صبور باشید و درک کنید تا در نهایت، می توانید یک پیوند قوی و ماندگار با او داشته باشید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان