5 ترفند داشتن فرزند سرسخت

در حالی که برخی از افراد در مواجهه با ناملایمات متلاشی می‌شوند و برای بهبودی تلاش می‌کنند، برخی دیگر به سرعت از آسیب‌های جدی بازمی‌گردند.

5 ترفند داشتن فرزند سرسخت

به گزارش خبرنگار خط سلامت تاب‌آوری روان‌شناختی در همه زمینه‌های زندگی غیرقابل انکار است، بنابراین درک اینکه چه چیزی زیربنای آن است، و نحوه آموزش آن - به ویژه در کودکان - در روانشناسی بسیار مورد توجه است.

-تشویق کنید

برای ایجاد موفقیت در فرزندان باید تلاشی را که منجر به نتیجه یا پیشرفت یادگیری می شود تحسین کنیم. مطالعات نشان می‌دهد تمرکز بر اعمال کودک، به او کمک می‌کند تا در برابر شکست‌ها مقاومت کند. همانطور که امیلی فاستر هانسون و همکارانش در دانشگاه نیویورک خاطرنشان کردند: شکست‌ها و مشکلات ویژگی‌های مشترک تجربه کودکان در طول رشد و بزرگسالی هستند.

این مطالعه نشان داد شکست‌ها برای کودکی که برچسب «کمک‌کننده» نامیده می‌شود بیشتر مضر است تا کودکی که «کمک کند». بچه‌های «کمک‌کننده» تمایل داشتند از انجام کارها اجتناب کنند و به جای آن کارهای کم تلاش و با شانس موفقیت بالا را انتخاب کنند. این بچه‌ها از یک راه سریع و تقریباً تضمین شده استفاده می‌کردند

-فرزندپروری مبتنی بر قدرت

لی واترز در دانشگاه ملبورن استرالیا توضیح می‌دهد ین سبک از فرزندپروری یک "فیلتر مثبت" به نحوه واکنش کودک به استرس اضافه می کند. همچنین احتمال استفاده کودکان از پاسخ های اجتنابی یا مقابله ای پرخاشگرانه را محدود می کند.

- آنها را از استرس محافظت نکنید

دنیس چارنی، روانپزشک دانشکده پزشکی نیویورک، انواع افرادی را که تجربیات آسیب زا را پشت سر گذاشته اند مطالعه کرده و عواملی را شناسایی کرده است. که توضیح می دهد چرا برخی از مردم به عقب برمی گردند، در حالی که دیگران این کار را نمی کنند.

چارنی معتقد است که قرار دادن کودکان در معرض تجربیات استرس زا کنترل شده به آنها اجازه می دهد تا یک "مجموعه ابزار روانشناختی" از روش های مقابله ای برای استفاده در بزرگسالی ایجاد کنند.

-آموزش مهارت های خودتنظیمی

آموزش صریح به بچه‌ها راه‌هایی برای تنظیم واکنش‌هایشان به ناملایمات، انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند در مدرسه و زندگی خوب عمل کنند.

راکل آرتوچ گارد در دانشگاه بین المللی لاریوجا دریافت که خودتنظیمی و تاب آوری عوامل کلیدی هستند که می توانند موفقیت یا شکست تحصیلی را تعیین کنند. خودتنظیمی شامل تجزیه و تحلیل و تعیین اهداف مرتبط با وظایف خاص، نظارت و ارزیابی عملکرد شما، مدیریت احساسات خود در سراسر جهان و یادگیری از هر اشتباهی است. مطالعه اخیر نشان می دهد که آموزش این نوع مهارت ها به کودکان می تواند به تاب آوری نیز کمک کند.

-تمرکز بر فعالیت های گروهی

در سال 1998، ایسلند یک ابتکار ملی را با هدف کاهش مصرف الکل و مواد مخدر در بین نوجوانان آغاز کرد. از طریق کلاس‌های ورزش، هنر و موسیقی، راه‌های جایگزین برای احساس خوب به نوجوانان داده شد. والدین تشویق شدند که زمان بیشتری را با فرزندان خود بگذرانند و بیشتر با فرزندان خود در مورد زندگی خود صحبت کنند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان