2 مشکل والدین هلیکوپتری را بشناسید / در سبک فرزند پروری خود تجدید نظر کنید

خط سلامت: گاهی والدین احساس می کنند اگر بیشتر کنار فرزندانشان باشند و بیشتر حمایت کنند، فرزندانشان با آرامش بیشتری زندگی می کنند.

2 مشکل والدین هلیکوپتری را بشناسید / در سبک فرزند پروری خود تجدید نظر کنید

به گزارش خط سلامت فرزندپروری هلیکوپتری نوعی مراقبت بیش از حد از کودک است که والدین دائماً بر فعالیت های فرزندان نظارت می کنند و بیش از حد مراقب هستند. واقعیت این است که اغلب این حمایت می تواند آسیب بیشتری نسبت به فایده آن داشته باشد.

مسائلی مانند محافظت بیش از حد، مداخلات بی مورد، رسیدگی بیش از حد، منجر به ناکارآمد شدن خانواده می شود.

درگیری ذهنی فرزندان با والدین هلیکوپتری

والدین من همیشه تلاش بیش از حد برای مشارکت داشته اند. چگونه با احترام بگوییم که عقب نشینی کنند؟

من همیشه از وسواس والدینم برای درگیر شدن بیش از حد در زندگی ام ناراحت بودم، اما اکنون نگرانم که به اندازه کافی در زندگی فرزندانم حضور نداشته باشم. چگونه از تبدیل شدن به پدر و مادرم اجتناب کنم؟

مطالعات نشان داده است والدین هلیکوپتری احتمال بیشتری دارد که فرزندانی با مشکلات اضطراب ، افسردگی و اعتمادبه نفس داشته باشند.

والدین هلیکوپتری برای حمایت چه می کنند:

معلق بودن

والدین هلیکوپتری معمولاً از طریق پیامک، تماس های تلفنی یا رسانه های اجتماعی با فرزند یا فرزندان خود در تماس نزدیک هستند. آنها همچنین درخواست بررسی حضوری مکرر دارند، در حالی که توصیه می‌شود به کودکان اجازه دهید در صورت نیاز با والدین تماس بگیرند.

این مراقبت زیاد والدین می‌تواند احساس استقلال و خودکارآمدی کودک را نیز از بین ببرد. سطوح پایین خودکارآمدی منجر به مشکلات بزرگتر و پیچیده تری مانند مسائل مربوط به عزت نفس، اختلالات اضطراب ی و افسردگی می شود. والدین ممکن است به فرزندانشان اجازه ندهند در ساعات خاصی از خانه بیرون بروند یا در فعالیت هایی شرکت کنندچراکه تصور می کنند خطرناک است، این امر در اجتماعی شدن آن ها اختلال ایجاد می کند و بچه ها ممکن است ترجیح دهند که منزوی باشند تا از شرمندگی چک شدن هر پنج دقیقه یکبار جلوگیری کنند.

پاک کردن شکست

درگیر شدن بیش از حد در زندگی فرزند یک غریزه محافظت کننده است. والدین هلیکوپتری اغلب سعی می کنند با مداخله، فرزندانشان را از ناامیدی ناشی از شکست محافظت کنند. وقتی والدین همیشه در صحنه وجود داشته باشند، بچه ها هرگز یاد نمی گیرند که چگونه با ناامیدی کنار بیایند. در نتیجه، ممکن است در کنار آمدن با چالش‌ها دیگر در زندگی مشکل داشته باشند.

فرزندپروری هلیکوپتری می تواند منجر به رنج طولانی مدت شود وآسیب های زیادی رابرای فرزندان به ارمغان بیاورد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان