این غم کودکانه خاکستری است

کودکان و بزرگسالان به طرق مختلف در مرگ غمگین می شوند و ممکن است به کمک های متفاوتی نیاز داشته باشند. آیا کودکان نیز مانند بزرگسالان غمگین می شوند؟

این غم کودکانه خاکستری است

هیچ دو نفر در هر سنی حتی برای یک مرگ یکسان غمگین نیستند. با این حال، به طور کلی، کودکان به روش‌های مشابه بزرگسالان و برخی مواقع متفاوت غمگین می‌شوند.

- غم و اندوه کودک و بزرگسال هر دو شامل تمام احساسات است.

- غم و اندوه کودک و بزرگسال بعد از فقدان تا یک دوره ادامه پیدا می کند

- با این حال، یک تفاوت عمده این است که کودکان غم و اندوه خود را با فعالیتی دیگر جابجا می کنند. بنابراین غیرعادی نیست که کودکی را در یک لحظه غمگین و لحظه ای دیگر در بازی شاد ببینید. آنها از این طریق از خودشان مراقبت می کنند و به عنوان یک مراقب بسیار مهم است که به این امر احترام گذاشته و از آن حمایت کنید.

چگونه اندوه کودک را تشخیص دهم؟

کودکان ممکن است کمتر با نحوه نامگذاری تجربه درونی خود از فقدان و از دست دادن آشنا باشند، بنابراین ممکن است نگویند: "من غمگین و تنها هستم زیرا عمه درگذشت." آنها ممکن است این احساس را داشته باشند اما مطمئن نباشند که چه کلماتی باید بگویند. می توانید با گفتن این جملات کمک کنید. اگر کودکان بعد از شنیدن خبر مرگ شخصی گریه می کنند، ممکن است بگویید: "اغلب وقتی گریه می کنیم، به این دلیل است که احساس ناراحتی می کنیم."

کودکان در پاسخ به از دست دادن و مرگ چگونه فکر می کنند؟

در اینجا سه نکته قابل تامل است:

- کودکان ممکن است احساس کنند افکار آنها در مرگ فرد نقش داشته است. شاید آنها حوصله رفتن به خانه عمه را نداشتند و اکنون احساس می کنند که این منجر به مرگ او شده است. یا شاید آنها به عمه چیز ناخوشایندی گفته اند که باعث مرگ او شده است. شما می توانید با بررسی افکارشان و دیدن اینکه آیا احساس گناه دارند به آنها کمک کنید .

- کودکان در مورد اتفاقات دنیای خود کنجکاو هستند، بنابراین آنها ممکن است سؤالات بسیار مستقیمی را مطرح کنند بهتر است با صراحت حقایق ساده بیان شود.

- کودکان همچنین نسبت به وضعیت عاطفی شما بسیار هوشیار هستند. اگر احساس کنند غم و اندوه شما را فرا گرفته است، ممکن است احساس کنند که نیاز به مراقبت از شما دارند. اگر احساس می‌کنید به شدت تحت تأثیر فقدان و از دست دادن هستید،عاقلانه است که مطمئن شوید فرزندتان می‌داند که شما منابع خود را برای کمک در این زمینه دارید .

برای اینکه بتوانید تاثیر مرگ و از دست دادن را تشخیص دهید و در مورد آن صحبت کنید، به آنها کمک کنید تا احساسات خود را مرتب کنند و احساسات و افکاری را که دارند بپذیرند، این کار موجب می شود پیوند شما با او عمیق تر شود . هر چند آن مرگ و از دست دادن ممکن است برای هر دو شما دردناک باشد، اما کودکان بیشتر در مورد دنیای درونی خود به روشی حمایتی و محبت آمیز یاد خواهند گرفت. سپس، این از دست دادن فرصتی برای ایجاد انعطاف پذیری عاطفی و اعتماد و ارتباط عمیق ایجاد خواهد کرد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان