چه خصوصیاتی در رابطه عاطفی باید حفظ شود؟ / این استانداردها جدید است

خط سلامت: رابطه عاطفی را چگونه باید پیش برد؟ استانداردهای خود را پایین بیاوریم یا ایده آل ها را حفظ کنیم؟ وارد رابطه عاطفی شدن و حفظ آن یکی از دغدغه های اصلی افراد در هر دوره از زندگی است.

چه خصوصیاتی در رابطه عاطفی باید حفظ شود؟ / این استانداردها جدید است

استانداردهای بالا را در رابطه عاطفی حفظ کنید

به گزارش از خط سلامت هنگامی که از افراد می پرسیم کدام ویژگی را برای رابطه عاطفی شان ضروری می دانند، آنها غالباً از خصوصیاتی مانند احترام، صداقت و امانتداری صحبت می کنند. در حقیقت این صفات با نتایج بهتر ارتباط دارند. احترام متقابل حتی بیشتر از احساس دوست داشتن یکدیگر با رضایت در روابط عاشقانه ارتباط دارد. بعلاوه نه تنها عدم صداقت موجب پایان یافتن روابط می شود، بلکه افزایش صداقت با نتایج بهتر رابطه و با رفاه بیشتر فردی همراه است.

خصوصیات مهم در رابطه عاطفی

در یک پروژه تحقیقاتی بزرگ بین المللی در ارزیابی صفات همسران، پاسخ دهندگان سه ویژگی مهم را رتبه بندی کردند. آنها گرایش های جنسی و زمینه های فرهنگی، هوش، شوخ طبعی ، صداقت، مهربانی و خوش تیپی را از مهمترین صفات در رابطه ارزیابی می کردند.

برخی از ویژگی ها ممکن است به اندازه تصور ما برای شروع یا حفظ رابطه مهم نباشند. به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی ، ایستویک یک پروفایل جعلی برای هر یک از زوج ها ایجاد کردند. این نمایه با بیشترین خواسته یا کمترین ویژگی های هر یک از شرکت کنندگان مطابقت داشت. شرکت کنندگان انتظار داشتند زوجی را که دارای ویژگی های مطلوب آن ها است دوست داشته باشند و شریکی را که دارای کمترین ویژگی های آن ها است دوست نداشته باشند. محققان دریافتند که پس از ملاقات حضوری، بیشترین و کمترین صفات مورد نظر شرکت کنندگان در مورد علاقه واقعی شرکت کنندگان به شریک زندگی خود تأثیری ندارد .این تحقیق نشان می دهد که تطابق بین ایده آل های شخص و خصوصیات واقعی شریک زندگی پیش درآمد لازم برای جذب در رابطه نیست.

استانداردهای پایین میزان رضایت را افزایش می دهد؟

در هر رابطه عاطفی هم پاداش و هم هزینهوجود دارد. با این حال همه به پاداش ها و هزینه ها یکسان نگاه نمی کنند. بنابراین مفهوم "سطح مقایسه" را باید مورد توجه قرار داد. سطح مقایسه تقریباً معادل "استانداردها" یا انتظارات کلی از رابطه است. اگر معمولاً استانداردهای بالایی دارید، تمایل دارید که از رابطه خود پاداش بیشتر و هزینه کمتری دریافت کنید،راضی نخواهید بود مگر اینکه روابط شما پاداش های بیشتر و هزینه های کمتری داشته باشد. بنابراین ممکن است تصور کنید که افراد در صورت داشتن استانداردهای پایین تر ، در واقع از روابط خود رضایت بیشتری خواهند داشت. با این حال،استانداردهای پایین تر ممکن است برخی از شرکا را به ماندن در روابط بسیار بی پاداش ترغیب کند. به طور کلی، تحقیقات نشان می دهد رعایت برخی استانداردهای بالا و آرامش بخشیدن به برخی دیگر ممکن است منجر به سودمندترین تجارب رابطه شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان