باهوش ها نرد عشق را می بازند

خط سلامت: باهوش ها در دوست یابی و روابط عاشقانه بیشتر شکست می خورند. نتایج یک مطالعه بین فرهنگی که بیش از 200 هزار نفر را مورد بررسی قرار داد، نشان داد باهوش بودن و داشتن ظاهر زیبا برای شریک زندگی از نظر مردان مهم تر و برای زنان شوخ طبعی و هوشمندی یک مزیت است.

باهوش ها نرد عشق را می بازند

رابطه باهوش بودن و ویژگی شخصیت

به گزارش خط سلامت محققان در یک رتبه بندی از شرکت کنندگان خواسته اند صفات شریک زندگی خود را مانند شوخ طبعی، مهربانی و باهوش بودن …مشخص کنند.

یافته ها نشان داد اگر صفتی مطلوب باشد، هرچه فرد بیشتر از آن بهره مند باشد، بهتر است. اگر مهربانی خوب باشد، زیاد مهربان بودن بهتر است. اگر طنز خوب باشد، شوخ طبع بودن بهتر است. اگر باهوش بودن خوب باشد، ضریب هوشی بالا بهتر است.

محدودیت های جنسیتی و هوشمندی

محققان دانشگاه وسترن استرالیا به جای تکیه بر دستورات رتبه بندی بر جذابیت درک شده از سطح خاصی از هوش تمرکز کردند. با نمونه گیری از 375 فرد با ضریب هوشی 100 از شرکت کنندگان خواستند جذابیت شریک زندگی شان را در روابط کوتاه مدت یا بلند مدت ثبت کنند.

نتایج نشان می دهد هوش خارق العاده تا حدی به جذابیت آسیب می رساند به عبارت دیگر، افراد بسیار باهوش نسبت به همتایان خود که کمی کمتر باهوش هستند، کمتر مطلوب به نظر می رسند. آنها می گویند افراد فوق العاده باهوش استعداد کمتری در برقراری مهارت های بین فردی قوی داشته باشند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان