بعد از طلاق و سوگ جدایی چه کنیم ؟

خط سلامت: سوگ جدایی پس از پایان یک زندگی و طلاق چگونه رقم می خورد؟ وقتی ازدواج می کنیم ، فکر می کنیم او برای همیشه با ما است. با این حال گاهی اوقات زندگی با آنچه ما برنامه ریزی کرده بودیم متفاوت رقم می خورد. مهم این است که وقتی داستان زندگی یک زن و شوهر پایان می یابد خواه به صورت طلاق باشد و خواه مرگ، هر دو مورد شامل یک روند شدید سوگ است.

بعد از طلاق و سوگ جدایی چه کنیم ؟

به گزارش خط سلامت پس از طلاق و سوگ جدایی افراد تجربه مواجهه با وضعیت از دست دادن شریک زندگی خود و یافتن شریک جدید را دارند. این امر به معنای چالشی عظیم است به ویژه هنگامی که فرزندی هم وجود داشته باشد. توجه به نکات زیر پس از طلاق و سوگ جدایی مسائل و مشکلات را کاهش خواهد داد.

تفاوت خانواده هسته ای و بازسازی شده

ایده ای که ما از خانواده داریم این است که یک زن و شوهر با چند فرزند زندگی کنند و خانواده هسته ای تشکیل شود.

پس از طلاق یا مرگ همسر، دیگر نمی توان این خانواده هسته ای سنتی را تشکیل داد. این انتظار مانعی جدی در برابر خانواده جدید است. اقدامات مختلف روش های مختلف برای نوع دیگری از خانواده مورد نیاز است. هیچ کدام بهتر از دیگری نیستند، آنها فقط متفاوت هستند و به همین ترتیب اقدامات مختلفی لازم است.

جای فرد قبل

معمولاً در ملاقات شگفت انگیز یک عشق اتفاق می افتد و به دنبال آن اتفاقات قبل طلاق و سوگ فراموش می شود پس لازم است گذشته را برای همیشه و به هر روشی از یاد برد. اگر همسر سابق وجود دارد نسبت به او احساس خشم یا نفرت نکنید. در غیر این صورت عشق جدید هیچ اثر مفیدی نخواهد داشت. برای این عشق جدید جا باز کنید.یادتان باشد شما نمی خواهید کسی را جایگزین فرد قبل کنید. هر شخص در زندگی جایگاه منحصر به فردی دارد به هر فضایی که تجربه می کنید احترام بگذارید از جمله فضای خودتان.

کودکان اولویت دارند

فرزندان رابطه قبل در اشتیاق جدید گاهی اوقات کمی فراموش می شوند و شروع به بروز کینه نسبت به شریک جدید می کنند زیرا احساس می کنند توجه والدین خود را بعد از طلاق و سوگ از دست داده اند. بعضی اوقات زن و شوهرها بیرون می روند و فرزندانشان را که از ازدواج قبلی است با خود می برند صمیمیت بی نظیر بین فرزندان و پدر یا مادر خیلی مهم است. شریک جدید ممکن است احساس حسادت کند خصوصاً اگر فرزندی نداشته باشد مهم است که درک شود او قبلاً وجود داشته و همچنان وجود دارد. اینکه بچه ها اولویت دارند. احترام به یکدیگر برای هماهنگی در این نوع شرایط اساسی است.

چشم پوشی از انتظار

بازسازی خانواده بعد از طلاق و سوگ اغلب پر از انتظار است. در صورت وجود فرزند از زوج جدید انتظار همچنان افزایش می یابد زیرا انتظار می رود این فرزند توسط فرزندان قبلی پذیرفته شود. همه این انتظارات از پردازش واقعیت جلوگیری می کند. توانایی دیدن واقعیت و پیگیری احساساتی که وجود دارد، امکان سازگاری بهتر و سپس ادغام بهتر همه اعضای خانواده را فراهم می کند. شناخت آنچه در مواجهه با حوادث رخ داده به ما امکان می دهد تا در جهت بهبود روابط تلاش کنیم. ایجاد پویایی بر اساس این واقعیت ها و نه بر اساس انتظارات، به همه امکان می دهد تا با واقعیت جدیدی که در آن زندگی می کنند خو بگیرند.مجبور کردن کودک به دوست داشتن شریک زندگی جدید می تواند باعث نفرت و عصبانیت بیشتری نسبت به او شود. دادن زمان و فضا به کودک اجازه می دهد تا کم کم سازش پیدا کند.

واقعیت را در آغوش بگیرید

بعد ار طلاق و سوگ خیالی که با آن یک خانواده جدید می سازیم می تواند هدفی باشد که می توان به آن دست یافت. اما اگر در خیالات و احساسات به نیازهای همه افراد توجه نکنیم پایبندی به آن هدف می تواند مانعی باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان