درد خیانت را با این 3 تکنیک تسکین دهید

خط سلامت: خیانت کردن یکی از مسائلی است که ذهن گروه زیادی از افراد را در روابط شان دچار چالش می کند. حتی کسانی که در یک رابطه راضی کننده و متعهد هستند گاهی ممکن است به سمت دیگران جذب می شوند. در مراحل اولیه یک رابطه جدید بسیاری از افراد چنان روی همسر خود متمرکز شده اند که به راحتی متوجه جذابیت دیگران نیستند که حواسشان را پرت کند.

درد خیانت را با این 3 تکنیک تسکین دهید

به گزارش خط سلامت اما این مرحله از تمرکز شدید در اوایل یک رابطه صمیمی یعنی تقریباً شش ماه نخست به اوج خود می رسد و در سال بعد به تدریج کاهش می یابد. اما این چیز بدی نیست و به این معنا است که ما به مرحله راحت تر و همراهانه تری از عشق رمانتیک می رویم و چسبندگی های بین زوجین کم تر خواهد شد.

با این وجود دیگران جذاب همواره وجود دارند و برخی از افراد با دیدن این جذابیت ها دوباره تمایل به برقراری رابطه را در خود احساس می کنند. خارج از آن مرحله شدید عشق پرشور (و حتی بعضی اوقات حتی در آن زمان)، ما به طور خودکار به سمت کسانی که جذابیت دارند جذب می شویم. تحقیقات فیزیولوژی مغز و اعصاب نشان می دهد تماس چشمی صرف با یک فرد جذاب باعث فعال شدن مناطق مغزی مرتبط با پاداش و رویکردهای سریع می شود.

محققان دریافتند با افزایش جذابیت افراد جدید که جایگزین عاطفی فرد قبلی زندگی شخص شده است رضایت و تعهد در روابط کاهش می یابد و خیانت دلیل اصلی این از بین رفتن است.

از جذابیت تا خیانت

چه کاری می توان انجام داد؟ ما غالباً در شرایطی هستیم که مجبوریم زمان قابل توجهی را با دیگران جذاب داشته باشیم. ما به طور معمول با دیگران زمان بیشتری را نسبت به همسرمان صرف می کنیم.

افراد جذاب می تواند زندگی را پیچیده کنند.حضور یک فرد جذاب در زندگی روزمره فرد پیش بینی کننده قوی خیانت است که حتی اغلب کیفیت و شخصیت را برهم می زند.

چگونه با توجه به اجتناب ناپذیری تعامل با افراد جذاب خیانت نکنیم؟

تحقیقات نشان می دهد استراتژی هایی که توسط گروهی از افراد استفاده شده است و در طولانی مدت با وجود حضور افراد جذاب خیانت نکرده و متعهد بوده اند مربوط به پاسخ های شناختی و رفتاری شان هنگام تعامل با افراد جذاب بوده است.

تکنیک های رفتاری برای خیانت نکردن

تماس های چشمی را کوتاه کنید

با لاس زدن یا صادقانه بودن در مورد احساسات جذابیت خود را حتی غیر کلامی با کسی در میان نگذارید.

خودتنظیمی

وقتی با یک فرد جذاب در مکانی قرار دارید به افکار غیرجنسی فکر کنید و تمرکز زیادی روی برخی از تصاویر واقعاً جذاب نداشته باشید. خیانت یک دامنه لغزنده است. نقاط ضعف خود را بشناسید و چند قدم جلوتر آماده شوید.

ارزیابی کمتر مثبت

در روانشناسی به این امر اثر تخریب گفته می شود. به جای تمرکز روی اینکه آنها چقدر بامزه یا باهوش هستند یا چقدر زیبا در آن لباس دیده می شوند فکر کنید آنقدرها هم که دیگران می گویند در مورد این فرد جذابیت وجود ندارد. تخیلات نیمه شب درمورد افراد جذاب اگر چه ممکن است بی ضرر باشد، اما اگر به تعاملات روزمره مربوط شود، خیال پردازی بوده و خطرساز خواهد بود. افکار خود را عمداً دور کنید. روی آنچه واقعاً در مورد همسرتان و همه چیزهایی که در رابطه با او به دست می آورید، تمرکز کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان