3 میانبر به دنیای ذهنی نوجوانان

خط سلامت: کنار آمدن با نوجوانان اغلب به یک چالش بزرگ تبدیل می شود به گونه ای که در مواردی والدین برای ورود به دنیای ذهنی فرزند نوجوان احساس درماندگی می کنند.

3 میانبر به دنیای ذهنی نوجوانان

به گزارش خط سلامت از مهمترین مشکلات در دوره سنی نوجوان ی این است که چگونه به فرزند نوجوان نه بگوییم تا متوجه دلایل ما شود.

نوجوانی و رفتار های تند

نوجوانان پس از شنیدن این "نه" رفتار های تندی را اتخاذ می کنند و می گویند هر وقت از شما چیزی می خواهم نه می شنوم و شما همیشه همین طور با من رفتار می کنید.

وقتی اعتراض های نوجوانان بیان می شود، معمولا والدین احساس بدی پیدا می کنند و در این زمان است که بگو مگو های بین آنان شروع می شود. در نهایت این بگو مگو ها باعث کناره گیری یکی از طرفین دعوا می شود و این مشاجره در ذهن فرزند نوجوان ثبت می شود.

نوجوانی تعیین میدان عمل

اگر می خواهید هنگام نه گفتن به فرزند نوجوان دچار مخاطره نشوید باید بپذیرید از همان اول با همسرتان هماهنگ بوده و یک میدان عمل مشخص را تعیین کنید. در این زمان خط قرمز ها برای شما و او مشخص است و دیگر این ذهنیت را ندارد که به تمام درخواست هایش نه می گویید و دیواری بین شما و او ایجاد نخواهد شد. در این بده و بستان ها برای مثال وقتی به او اجازه ی بیرون رفتن با دوستانش را می دهید، ابراز شادی و خوشحالی کنید.

در نوجوانی شرطی رفتار نکنید

نوجوانان معمولا از این که کسی با آن ها شرطی رفتار کند، خشنود نیستند. بنابراین به او نگویید: اجازه می دهم این کار را انجام دهی، به شرطی که …….. ، هرگونه شرط گذاشتن برای فرزندان آن را به عقب می راند. فرزندان نوجوان در برابر این شرطی شدن ها دیدگاه منفی به والدین خود نشان خواهند داد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان