تک فرزند ها چه مشکلاتی دارند ؟

خط سلامت: تک فرزند بودن در کنار همه ی امتیاز هایی که دارد، معایبی را نیز دارد.

تک فرزند ها چه مشکلاتی دارند ؟

تک فرزندی ها اگرچه در کانون توجه خانواده قرار دارند و تمام منابع اقتصادی خانواده در خدمت آن ها است ولی دچار مشکلاتی نیز هستند که در خانواده های غیر تک فرزند دیده نمی شود.

به گزارش خط سلامت: یکی از مشکلاتی که تک فرزند ها با آن روبرو هستند این است که آنها رابطه ی برابر را یاد نمی گیرند. همچنین آنها اغلب ناچارند در گروه های خانوادگی و دوستانه با افرادی که از نظر سنی از خودشان بزرگتر و یا کوچکتر هستند، حشر و نشر کنند.

گزارش خط سلامت حاکی آن است این بچه ها به این علت دایره ی دوستان کمتری دارند چون تمرین رابطه داشتن با هم سالان را کمتر کرده اند. و چگونگی ایجاد ارتباط با آنها را بلد نیستند.

یکی دیگر از مشکلات تک فرزندی این است که گاهی در این خانواده ها خطر فرماندهی و فرمان برداری دیده می شود و این مساله باعث رواج بیشتر رابطه های نابرابر بین آنها خواهد شد.

تنهایی

خط سلامت: تک فرزندها از احساس تنهایی بیشتری رنج می برند و معمولا توجه بیشتری به نظرات دیگران دارند، تقلید آنها در یادگیری نیز بیشتر بوده و به عبارت دیگر نگاه شان به هم سن و سالانشان است.

لوس شدن

به گزارش خط سلامت تک فرزندی موجب توجه زیاد والدین، تاییددهی های زیاده از حد و لوس شدن آنها خواهد شد.

متخصصان روان شناس بالینی به والدینی که تنها یک فرزند دارند، توصیه می کنند در ترتیب تک فرزندی محیطی مساعد را فراهم کنند تا فرزندشان بتواند رابطه ی بیشتری را با هم سالان خود تجربه کند و با ارتقاء تجارب و فضای دوستانه رنج کمتری از تنهایی ببرند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان