این ویژگی آزاردهنده را آچمز کنید

خط سلامت: کمرویی تأثیری بازدارنده بر کارآمدی و پویایی کودکان دارد و از شکل‌گیری سالم شخصیت و شکوفا شدن استعداد فکری و عاطفی و برقراری ارتباط اجتماعی کودکان جلوگیری می‌کند، عاملی که معمولا تا بزرگسالی ادامه پیدا کرده و به روابط شغلی و بین فردی آسیب می زند.

این ویژگی آزاردهنده را آچمز کنید

به گزارش خط سلامت، کمرویی به عنوان واکنش‌ منفی فرد به بودن با غریبه‌ها یا آشنایان شناخته می شود. این واکنش‌ها شامل تنش، نگرانی، نگاه از روی نفرت و بازداری رفتار اجتماعی است.

عوارض کمرویی

کمرویی احتیاط در روابط بین‌فردی است. به ویژه افراد کمرو از ابراز وجود می‌هراسند، درباره شیوه واکنش دیگران به خود بسیار حساسند و به سرعت دستپاچه می‌شوند و نشانه‌های جسمانی اضطراب مانند بالا رفتن ضربان قلب، سرخ شدن چهره و ناراحتی معده را تجربه می‌کنند. کمرویی یک مشکل فردی بی‌سر و صدا است و چنان شایع شده که می‌توان آن را یک بیماری اجتماعی نامید. زیرا کمرویی موجب اضطراب اجتماعی، هراس اجتماعی، عدم اعتماد به نفس، نداشتن مهارت‌های اجتماعی و عدم سازگاری با جمع می شود.

کمرویی را کاهش دهید

بسیاری از افراد کمرو به جنبه‌های منفی شخصیت شان زیاد توجه دارند. آنها نقاط ضعف شان را بزرگ و نقاط قوت شان را کم‌ ارزش می‌دانند. افراد کمرو نه تنها تصویری منفی از خود در ذهن دارند، بلکه درباره خود به قضاوت‌های غیرواقعی می‌پردازند و احساس می‌کنند دیگران آنها را قبول ندارند. هر چه زودتر بتوان به کمرویی افراطی غلبه کرد آسیب های ناشی از آن کمتر می شود، بنابراین پیشنهاد می شود مهارت های لازم را برای کاهش کمرویی از کودکی به کودکان اموزش داده شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان