در این موقعیت حتما دعوا کنید

اگر چه دعوا و مشاجره موجب فرسودگی روانی در افراد بخصوص در روابط عاطفی می شود با این حال یافته های روان شناسان نشان می دهد که اگر اصولی دعوا کنید دعوا در رابطه بد نیست.

در این موقعیت حتما دعوا کنید

به گزارش خط سلامت هیچ رابطه عاطفی و عاشقانه را نمی توانید پیدا کنید که در آن دو نفر با هم مشاجره و دعوا نکرده باشند.

فایده های دعوا در رابطه عاطفی

طبق تحقیقات انجام شده، 44درصد از زوج ها اعتقاد دارند که اگه دعوا های شان در حد یک روز در هفته باشد، بر بهبود رابطه شان موثر است. البته نوع دعوا اهمیت زیادی دارد. اگر دعوا ها یا بهتر است بگوییم بحث ها با احترام و آرامش باشد، تاثیر مثبت دارد، در غیر این صورت بی احترامی و داد و بیدار رابطه را خراب می کند.

نشانه ای از بلوغ

دعوا های مداوم نشانه خوبی برای روابط بلند مدت نیست. اگر بتوانید در بگومگوها خود را کنترل و از داد و فریاد زدن خودداری کنید و در نهایت به یک تفاهم برسید، در بهبود رابطه تاثیری مثبت گذاشته اید بنابراین بلوغ فکری را در دعوا به کار گیرید.

این جنگ نشانه مهم بودن است

شاید ساده تر باشد که چشم را روی مشکلات ببندید و کنار بکشید اما اگر خود را برای اعصاب خوردی های دعوا آماده می کنید تنها به این هدف که مشکل را حل کنید، در رابطه ای سالم و بلند مدت قرار گرفته اید. این که شما دعوا را به سکوت ترجیح می دهید، یعنی دارید از چیزی که برایتان اهمیت دارد،دفاع می کنید.

دعوا، ارتباط را ساده می کند

اگر می خواهید اعتماد را در رابطه برقرار کنید، نباید در مقابل مشکلات ساکت بنشینید. در این مواقع باید با ذهنی باز به سمت شریک زندگی تان بروید و با او حرف بزنید. البته حرف زدن تنها کافی نیست، شما باید به حرف های او هم به دقت گوش دهید. از آنجا که جر و بحث یکی از راههای برقراری ارتباط است و افراد در دعوا صادقانه و رک تر حرف هایشان را می زنند، پس از اتمام آن، صمیمیت بیشتری برقرار می شود. در دعوا حرف های تان را صادقانه اما با احترام و آرامش به زبان آورید.

نشانه یک رابطه سالم

محققان می گویند که یک رابطه سالم 7 نشانه دارد یکی از آنها دعوا ست. اگر زوج ها هیچ موقع با یکدیگر دعوا نکنند، در واقع چیزی میان آنها اشتباه است. ثابت شده این زوج ها اهمیتی به یکدیگر نمی دهند و در واقع همدیگر را رها کرده اند.

رابطه را قوی تر می سازد

زمانی که شما با شریک زندگی تان دعوا می کنید، مهم نیست که می برید یا می بازید، آنچه اهمیت دارد این است که هر دو در مورد دیگری یا حتی در مورد خود، چیزهای بیشتری می فهمید. دعوا های کوچک، شخصیت و طرز تفکر واقعی شما را نشان می دهد. اگر یاد بگیرید تمام دعوا ها را با هم حل کنید، در واقع دارید به بهتر شدن رابطه کمک می کنید.

تخلیه خشم

داشتن رابطه سالم کار ساده ای نیست. اگر شریک زندگی تان برای شما اهمیت داشته باشد، باید به حریم او احترام بگذارید اما اگر او رفتار مشابهی با شما نداشت، ممکن است از کوره در بروید و دعوا راه بیندازید. این بار حق با شماست، در واقع شما حق دارید برای چیزی که برایتان اهمیت دارد، بجنگید. عصبانی شدن راهی برای تخلیه خشم تان است. این باعث می شود که ناراحتی تان هر دفعه روی هم تلمبار نشود و ناگهان فوران نکند.

ابراز علاقه

دعوا یکی از راههای ابراز علاقه است. به عنوان مثال شما می فهمید که شریک زندگی تان نسبت به اطرافیان شما چه حسی دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان