فواید روانی نقاشی کردن برای کودکان / از این همه متعجب می شوید

خط سلامت: نقاشی کردن برای رشد کودکان عالی است.

فواید روانی نقاشی کردن برای کودکان / از این همه متعجب می شوید

به گزارش خط سلامت نقاشی کردن نه تنها باعث ایجاد خلاقیت در کودکان می شود، بلکه به رشد مهارت های ارتباطی، یادگیری و حافظه کمک می کند.

وقتی هوا بد است و هیچ چشم‌اندازی برای سفر به پارک وجود ندارد، مداد رنگی، مداد و کاغذ کمک می کند تا کودکان را سرگرم کنیم، اما نقاشی بسیار بیشتر از یک فعالیت سرگرم کننده است. مزایای گسترده ای برای رشد کودکان دارد.

راه‌های مفید نقاشی کردن برای کودکان

نقاشی کردن به کودکان این امکان را می دهد تا تجربیات خود را از جهان دریافت کنند و با ایجاد ارتباطات و روابط جدید از طریق ذهن مبتکر خود، آنها را تغییر دهند. دانش، خاطرات و فانتزی های آنها همگی تخیل آنها را تغذیه می کند و نقاشی کردن به کودکان اجازه می دهد ایده های خلاقانه و تخیلی خود را کشف کرده، بسازند و ثبت کنند.

نقاشی کردن و احساسات

تحقیقی درمورد استفاده از نقاشی در چین روی کودکان سه تا شش ساله نشان داد تمرکز طولانی مدت بر آموزش مهارت های نقاشی به کودکان خردسال، ساختن تصاویر خلاقانه و گویا از تخیل آنها را تسهیل می کند.

نقاشی کردن و ارتباط بین فردی

نقاشی کردن همچنین به کودکان اجازه می دهد تا خود را بیان کنند و با دیگران ارتباط برقرار کنند. یک کودک می تواند به طور گرافیکی یک رویداد شاد مانند یک جشن تولد را دوباره تجربه کند، یا برخی از احساسات غم انگیز را به عنوان یک تمرین درمانی برای کمک به رویدادی مانند سوگواری ترسیم کند.

نقاشی کردن یک وسیله مهم در هنر درمانی کودک است. این روشی غیرکلامی برای برقراری ارتباط با طیف وسیعی از مشکلات عاطفی و رفتاری که ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنند، فراهم می کند تا منجر به تغییر و رشد شود.

نقاشی کردن و یادگیری

نقاشی کردن می تواند به یادگیری کودکان کمک کند. تحقیقات نشان می دهد استفاده ازنقاشی به عنوان یک فعالیت آموزشی می تواند درک کودکان را در زمینه های دیگر مانند علم افزایش دهد. به گروهی از کودکان دو راهبرد آموزش داده شد تا به آنها در یادگیری یک مفهوم علمی کمک کند. یک استراتژی شامل ترسیم ایده ها بود. در بین دانش آموزانی که هر استراتژی را به خوبی اجرا کردند، آنهایی که از نقاشی استفاده کردند درک بهتری از موضوع داشتند.

نقاشی کردن و حافظه

علاوه بر این، نقاشی کردن ممکن است به بهبود حافظه کودکان نیز کمک کند. تحقیقات نشان داده است کودکان هنگامی که از آنها خواسته می شود در مورد رویدادی که قبلاً تجربه کرده اند، هنگام صحبت در مورد آن نقاشی بکشند، اطلاعات بیشتری را ارائه می دهند . مشخص شده است نقاشی باعث بهبود یادآوری وقایع یکسال قبل در کودکان می شود .

چگونه والدین می توانند کمک کنند

می‌توانیم به کودکان مان کمک کنیم تا از طریق نقاشی، صرفاً با دادن مواد و زمان استفاده از آنها، نقاشی کنند و یاد بگیرند.

تشویق به نقاشی کردن مهم است. مطالعه ای نشان داد بسیاری از کودکان برای شرکت در فعالیت‌های هنری تشویق نمی‌شوند، اما کودکانی که این کار را انجام می‌دهند، در بزرگسالی بیشتر به هنر مشغول می‌شوند. این نشان می دهد تشویق نه تنها برای مشارکت فعلی، بلکه برای بهره مندی از هنر در آینده مهم است.

کودکانی که والدین شان زمانی که نقاشی می‌کشیدند، مدت بیشتری را با آنها سپری می‌کردند، از نقاشی ‌شان لذت بیشتری می‌بردند.

نقاشی کردن به کودکان این امکان را می دهد تا تجربیات خود را از جهان دریافت کنند و با ایجاد ارتباطات و روابط جدید از طریق ذهن مبتکر خود آنها را تغییر دهند.

روانشناسانی که با کودکان کار می کنند اغلب از آنها می خواهند نقاشی بکشند. والدین ممکن است نقاشی را راهی مفید برای به دست آوردن بینش بیشتر در مورد تجربیات و بازتاب های شخصی فرزندان خود بیابند.

در کنار فرزندتان نقاشی بکشید

تحقیقات نشان داده است کودکان اغلب از نقاشی هایی که دیگران انجام می دهند مانند نقاشی های والدین یا خواهرو برادرشان به عنوان الهام بخش برای نقاشی های خود استفاده می کنند.

ایجاد طرح ها و الگوهای هندسی اغلب به عنوان ابزاری موثر برای رشد مهارت نقاشی کودکان، کنترل حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان