5 پرچم که در رابطه عاشقانه دیده می شود

خط سلامت: بسیاری از افراد هنگام کشف دیدگاه‌ تازه در مورد یک رابطه عاشقانه، تمایل دارند به جای تمرکز به برخی عوامل کلیدی که سازگاری با فرد دیگر را افزایش می‌دهد، روی جنبه‌های منفی تمرکز کنند.

5 پرچم که در رابطه عاشقانه دیده می شود

به گزارش خط سلامت کلی ای. گرین، روانشناس بالینی و دانشیار دانشگاه می گوید: برای بسیاری از افراد، حالت پیش فرض، دیدن پرچم های قرمز و زنگ خطر ها در رابطه است. انسان ها شرطی شده اند که در بیشتر زمینه‌های زندگی‌ بیشتر به فکر خطر باشند تا ایمنی. البته، آگاهی نسبت به علائم منفی شریک عاطفی، در حد معقول امری ضروری است، اما این آگاهی نباید به سوء ظن و گوش به زنگی افراطی تبدیل شود.

پرچم های سبز در شروع یک رابطه

پرچم‌های سبز، نشانه‌هایی هستند که باید در یک فرد به دنبال آن باشید تا پتانسیل او برای همراهی طولانی‌مدت را دریابد. برخی از مهم‌ترین پرچم‌های سبز که می تواند در خلق یک رابطه سالم اهمیت داشته باشد عبارت است از:

ارتباط کافی

مهارت هر یک از دو طرف رابطه در بیان نیازها و ترجیحات خود، بزرگترین شاخص سلامت و حفظ رابطه است. داشتن ارتباط صمیمی که در آن هر دو طرف رابطه بتوانند نیازها و علایق خود را مطرح کنند منجر به شکل گیری اعتماد می شود. وقتی اعتماد شما به بالاترین حد خود می رسد، احساس حمایت و امنیت می کنید، از سوء تفاهم ها دور می شوید، روحیه تان بالا می رود و احساس می کنید، درک می شوید. علاوه بر این، بهترین بخش ارتباط این است که این یک مهارت قابل یادگیری است، بنابراین حتی اگر شما و شریک زندگی تان در زمینه برقراری ارتباط ضعیف باشید، راه های زیادی از جمله مراجعه به روانشناس بالینی برای بهبود آن وجود دارد.

احترام به مرزها

مرزهای سالم را می توان به عنوان محدودیت هایی که برای محافظت از رفاه خود در نظر می گیرید، توصیف کرد. مرزهای فیزیکی، عاطفی، جنسی، فکری و مالی مهمترین جنبه های زندگی هستند. مهم نیست که چقدر با یک شخص صمیمی هستید، مرزها یک عنصر ضروری برای سلامت روان و حفظ رابطه هستند. ساده ترین راه برای ایجاد مرزهای سالم، داشتن ارتباط باز با شریک عاطفی است. اگر شریک زندگی شما پذیرای فضای مورد نیاز شما باشد و به خواسته های شما احترام بگذارد، یک عامل مهم در ایجاد رابطه سالم فراهم شده است.

عدم بلاتکلیفی

یک نشانه بسیار مهم که بعنوان پرچم سبز برای یک رابطه در نظر گرفته می شود این است که هر دو طرف رابطه به طور روشنی می دانند از رابطه چه می خواهند و سردرگم نیستند. شخصی که می داند چه می خواهد، با تمام توان به آن پایبند می ماند. در یک رابطه سالم ، دوطرف رابطه یک هدف واحد در ذهن دارند و وقت خود را تلف نمی کنند تا بفهمند آیا شما بخشی از آن هدف هستید یا نه. اگر شما از یک شریک عاطفی سردرگم در رابطه با سرانجام رابطه خود بپرسید، احتمالا پاسخی قطعی نمی دهد، در حالی که یک رابطه سالم مستلزم داشتن چشم اندازی روشن است.

تلاش برای بهبود خود

رابطه باید فضایی برای رشد هر دو نفر باشد، اما اگر شریک زندگی شما هیچ علاقه ای به ارائه بهترین نسخه از خود به شما نشان نمی دهد، ممکن است ارزش وقت و تلاش شما را نداشته باشد. از آنجا که شما نمی توانید یک فرد را تغییر دهید، بهترین راه یافتن شریکی است که خودآگاه باشد و همیشه به دنبال بهتر شدن باشد، بدون اینکه شما، او و مرزهایش را تحت فشار قرار دهید.

احساس امنیت

شریک زندگی شما باید دارای ویژگی هایی باشد که به شما احساس امنیت و آرامش می دهد. احساس امنیت می تواند به معنای هر چیزی باشد، از دانستن اینکه هر روز از طرف مقابلتان چه انتظاری داشته باشید، تا اینکه بتوانید تمام نیازها و علایق خود را بیان کنید؛ بدون اینکه نیازی به پنهان کردن بخش هایی از شخصیت خود داشته باشید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان