دیگر نگران لاغری کودکان خود نباشید ! / این یافته خوشحال تان می کند

خط سلامت: وزن بدن کودک تأثیرات محدودی بر اختلالات خلقی و رفتاری دارد.

دیگر نگران لاغری کودکان خود نباشید ! / این یافته خوشحال تان می کند

به گزارش خط سلامت علیرغم باور رایج، یک مطالعه جدید نشان می دهد وزن بدن کودک تأثیر کمی بر اختلالات خلقی یا رفتاری دارد.

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه بریستول انجام شد شاخص توده بدنی دوران کودکی بعید است تأثیر زیادی بر خلق و خو یا اختلالات رفتاری کودکان داشته باشد.

ارتباط قوی بین چاقی دوران کودکی و سلامت روان

نتایج نشان می دهد برخی از مطالعات قبل که ارتباط قوی بین چاقی دوران کودکی و سلامت روان را نشان داده اند، ممکن است به طور کامل ژنتیک خانواده و عوامل محیطی را در نظر نگرفته باشند.

کودکان مبتلا به چاقی بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی ، اضطراب یا اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) قرار دارند. اما ماهیت رابطه بین چاقی و این شرایط سلامت روان مشخص نیست.

دکتر آماندا هیوز گفت: باید رابطه بین چاقی دوران کودکی و سلامت روان را بهتر درک کنیم. این مستلزم آن است که نقش ژنتیک کودک و والدین و عوامل محیطی مؤثر بر کل خانواده را از هم جدا کنیم.

رابطه چاقی و اضطراب

دکتر هیوز و همکارانش داده‌های ژنتیکی و سلامت روانی 41000 کودک هشت ساله و والدین شان را بررسی کردند.

این تجزیه و تحلیل نشان داد تاثیر BMI یک کودک بر علائم اضطراب او بسیار کم است.

نتایج نشان می دهد که برخی از مطالعات قبلی، که ارتباط قوی بین چاقی دوران کودکی و سلامت روان را نشان داده اند، ممکن است به طور کامل ژنتیک خانواده و عوامل محیطی را در نظر نگرفته باشند.

رابطه شاخص توده بدنی والدین و افسردگی

یافته ها نشان می دهد شاخص توده بدنی والدین بر ADHD یا علائم اضطراب کودکان تأثیر می گذارد. داده ها نشان می دهد که داشتن مادری با BMI بالاتر ممکن است با علائم افسردگی در کودکان مرتبط باشد، اما شواهد کمی از ارتباط بین سلامت روان کودک و BMI پدر وجود دارد.

به طور کلی، تأثیر BMI والدین بر سلامت روان کودک محدود به نظر می رسد. در نتیجه، مداخلات برای کاهش BMI والدین بعید است که مزایای گسترده‌ای برای سلامت روان کودکان داشته باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان