درک احساسات با این 4 راه ممکن است

خط سلامت: کودکان دوست دارند، دیده و شنیده شوند و همچنین بدانند احساسات آنها برای دیگران، خصوصا پدر و مادر اهمیت دارد.

درک احساسات با این 4 راه ممکن است

به گزارش خط سلامت اینکه کودک ادراک کند، احساسات ش مهم است، به معنای واقعی کلمه دیده می شود و شنیده می شود؛ یکی از مهم ترین پیش بینی کننده های انعطاف پذیری است.

4 راه برای نشان دادن اهمیت احساسات کودک

برای اینکه والدین نشان دهند احساسات کودک شان، اهمیت دارد چهار راه وجود دارد: دلبستگی ایمن، ارتباط سالم، درک و هم تنظیمی. در ادامه هریک از این چهار اصل مهم را به اختصار توضیح می دهیم.

دلبستگی

مادر شخصیت اصلی است که رفتارش می تواند منجر به دلبستگی ایمن می شود. مادری که به کودک خود گوش می دهد و احساسات او را، چه خوب چه بد، می پذیرد و اعتبار می بخشد منجر به شکل گیری دلبستگی ایمن می شود. چنین مادری، احساسات فرزند خود را انکار نمی کند. کودکان پیش دبستانی یاد می گیرند، احساسات خود را تشخیص دهند و شناسایی کنند و همچنین یاد می گیرند که احساسات آنها اهمیت دارد. آنها می توانند غمگینی، نگرانی و عصبانیت را احساس کنند. آنها می توانند طیف وسیعی از احساسات را تجربه کنند و یاد بگیرند که با آنها کنار بیایند.

ارتباط

یکی از نقش های حیاتی تربیت کودک خردسال، ایجاد محیطی است که در آن احساسات کودک به جای نادیده گرفته شدن، مورد احترام قرار گیرد. مهم است که فضایی برای کودکان خردسال فراهم کنید تا همه احساسات را تجربه کنند. نقش والدین این است که شاهد این احساسات باشند؛ این شامل: دیدن، شنیدن، نامگذاری احساسات ، ایجاد زبان مشابه با کودک و در نهایت پذیرش این احساسات است.

درک

برای اهمیت دادن به احساسات کودک، توجه به آنچه قسمت های مختلف بدن او می گوید، اهمیت فراوان دارد؛ این می تواند شامل حالت چهره ی کودک باشد.

هم ‌تنظیمی

تعاملات گرم و پاسخگویی مناسب بزرگسالان، تصویری از والدین حامی در ذهن کودک فراهم می‌کند و در توسعه هم تنظیمی بسیار مهم است. هم‌تنظیمی تا حدودی کودک را تنظیم می‌کند، نه اینکه انتظار داشته باشد که در این مرحله از زندگی، خودش همه چیز را اداره کند. یک راه اساسی برای آموزش هم تنظیمی، الگوسازی است. والدین الگوی کودک خود برای رفتارهای مناسب می شوند و کودک از طریق مشاهده یاد می گیرد. آهسته کردن صدا، پایین آمدن در سطح کودک برای تسکین و تنفس عمیق با هم، همگی راه‌های مؤثری برای تنظیم همزمان با کودک، هم تنظیمی، هستند. با انجام این کارها، به کودک یاد می‌دهید، اهمیت دارد، بعلاوه به آنها قدرت می دهید تا با احساسات خود کنار بیایند و انعطاف‌پذیری را توسعه دهند که برای آنها در طول زندگی مفید خواهد بود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان