اثرات عجیب روانی بلایای طبیعی / در بلایای طبیعی کودکان چه تجربه می کنند؟

خط سلامت: بر اساس تحقیقات اخیر تجربه تروما و بلایای طبیعی دوران کودکی ممکن است منجر به داوطلب شدن، کمک مالی یا تلاش برای مسائل زیست محیطی در آینده شود.

اثرات عجیب روانی بلایای طبیعی / در بلایای طبیعی کودکان چه تجربه می کنند؟

به گزارش خط سلامت این یکی از اولین مطالعات در ایالات متحده است که بلایای طبیعی دوران کودکی و مشارکت عمومی و مدنی را در بزرگسالی مرتبط می کند. همچنین مشخص شد، علاوه بر افرادی که بلایای طبیعی دوران کودکی را تجربه کرده اند یا در کودکی سفر کرده اند و تجربیاتی در طبیعت داشته اند، احتمال بیشتری دارد در بزرگسالی درگیر رفتار سبز مانند بازیافت و … باشند.

تجربه بلایای طبیعی دوران کودکی

اوروژ راجا گفت: تصمیم گرفتیم دلایل یا انگیزه‌هایی را بررسی کنیم که چرا تجربه بلایای طبیعی دوران کودکی به عنوان یک انگیزه واقعاً قدرتمند ظاهر می شود.

بلایای طبیعی دوران کودکی و محیط

تحقیقات قبلی نشان داده است که افرادی که در کودکی بلایای طبیعی را تجربه می‌کنند، بیشتر درگیر عوامل محیطی می‌شوند، اما این یافته‌های جدید نشان می‌دهد بلایای طبیعی دوران کودکی از هر نوعی با افزایش علاقه به تعامل با محیط در بزرگسالی مرتبط است.

این نشان می دهد ممکن است چیزی در مورد یک تجربه شکل دهنده و منفی وجود داشته باشد که افراد را به درگیر شدن در سطح عمومی یا سیاست گذاری با مسائل زیست محیطی سوق می دهد، به جای اینکه فقط رفتار سبز را انجام دهند.

بلایای طبیعی دوران کودکی از زاویه ای نو

راجا که اکنون استادیار دانشکده ارتباطات در دانشگاه شیکاگو است، می‌گوید: این نشان می‌دهد که می‌تواند راه دیگری برای نگاه کردن به تروما وجود داشته باشد.

در حالی که محققان نمی توانند دقیقاً بگویند چرا تجربه بلایای طبیعی دوران کودکی و رویدادهای آسیب زا در اوایل زندگی احتمال درگیری عمومی در مسائل محیطی را افزایش می دهد، آنها خاطرنشان می کنند تحقیقات قبلی تروما را با احساس قوی همدلی و همدلی را با رفتار سبز مرتبط می کند.

راجا گفت این می تواند تا حدی یک مکانیسم مقابله باشد یعنی تلاش برای جلوگیری از اتفاقات بد برای افراد دیگر یا موجودات زنده.

محرک های تعامل زیست محیطی

تیم رجا می‌خواست بداند: چه چیزی باعث می‌شود افراد این کار را انجام می‌دهند ؟

داده‌ها نشان داد که تجربیات دوران کودکی در طبیعت، سفر و آسیب‌های روحی همگی پیش‌بینی‌کننده‌های رفتار خصوصی و سبز در آینده هستند. با این حال، تنها بلایای طبیعی دوران کودکی و آسیب های دوران کودکی نیز به طور قابل توجهی با مشارکت عمومی و مدنی مرتبط بود. تروما و بلایای طبیعی دوران کودکی همچنین بیشترین تأثیر را در پیش‌بینی رفتار سبز در مقایسه با سایر تجربیات زندگی شکل‌دهنده داشت.

مطالعات دهه‌های گذشته ارتباط قوی بین سفر دوران کودکی و تجربیات در طبیعت و نگرش‌ها و رفتارهای طرفدار محیط‌زیست در آینده پیدا کرده است. نظرسنجی جدید تأیید می کند که این نوع از تجربیات دوران کودکی هنوز رفتار سبز را برای بزرگسالان امروزی پیش بینی می کند.

راجا گفت: افراد گفته اند که ما به منابع بهتری نیاز داریم. ایجاد پیوند بین بلایای طبیعی دوران کودکی و تجربیات نامطلوب دوران کودکی و نیاز به منابع بیشتر برای افرادی که این نوع کار را انجام می دهند، اولین گام مهم برای تحقق آن است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان