اگر این مدل رابطه داشته باشید مشکلات فرزندان کم می شود

خط سلامت: روابط نزدیک با والدین باعث رشد سالم‌تر مغز در نوجوانان می‌شود.

اگر این مدل رابطه داشته باشید مشکلات فرزندان کم می شود

به گزارش خط سلامت روابط نزدیک و حمایتی والدین می تواند به کاهش خطر ژنتیکی و محیطی ابتلا به اختلال مصرف الکل برای نوجوانان در معرض خطر کمک کند.

روابط نزدیک با والدین و الکل

یک مطالعه جدید نشان می دهد برای نوجوانانی که در معرض خطر بالای ابتلا به اختلال مصرف الکل قرار دارند، روابط نزدیک با والدین می تواند به کاهش آسیب پذیری ژنتیکی و محیطی آنها کمک کند.

احتمال ابتلای فرزندان افراد مبتلا به اختلال مصرف الکل چهار برابر بیشتر از سایرین است. شواهد فزاینده نشان می دهد که این خطر ارثی ممکن است با کیفیت فرزندپروری تقویت یا کاهش یابد.

روابط نزدیک با والدین و فرزندپروری ناقص

فرزندپروری ناقص با طیفی از پیامدهای رفتاری و روانپزشکی منفی مرتبط است، در حالی که فرزندپروری مثبت برای رشد ویژگی‌های اجتماعی، عاطفی و شناختی سطح بالاتر حیاتی به نظر می‌رسد.

رشد عصبی معمولی در دوران نوجوانی ظرفیت‌های عملکردی خود تنظیمی و اجرایی مانند توجه، بازداری و تصمیم‌گیری را تقویت می‌کند و پاسخ‌های انطباقی را در موقعیت‌های چالش‌برانگیز ممکن می‌سازد. کمبود در این ظرفیت ها زمینه ساز خطر ابتلا به اختلالات مصرف مواد است.

تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به اختلال مصرف الکل و فرزندان شان، در حین انجام وظایف شناختی، فعالیت اندکی را در دو معیار از پاسخ‌های مغزی قابل سنجش نشان می‌دهند.

روابط نزدیک با والدین و انعطاف پذیری

این مطالعه شواهد قانع‌کننده‌ای ارائه می‌دهد که روابط صمیمانه و نزدیک با والدین در دوران نوجوانی ممکن است به ایجاد انعطاف‌پذیری در برابر نوشیدن مشکل‌زا در فرزندانی که تحت تأثیر منفی اختلال مصرف الکل خانواده هستند کمک کند و این تا حدی نشان‌دهنده بهبود عملکرد عصبی شناختی است. جنبه های والدینی که بر خطر اختلال مصرف الکل کودکان تأثیر می گذارد شامل رفتارهای نوشیدن الکل و فراتر از آن است.

محققان به این نتیجه رسیدند پیوندهای نزدیک با والدین در طول دوره انتقالی کلیدی نوجوانی می تواند به طور قابل ملاحظه ای تمایل فرزندان را به سمت رفتارهای پرخطر و اختلالات اعتیادآور با تفاوت های جنسی مهم کاهش دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان