این کار به اندازه خشونت جنسی درد روانی ایجاد می کند

خط سلامت: کنترل اجباری مشکلات روانی قابل توجهی بر کودکان وارد می کند.

این کار به اندازه خشونت جنسی درد روانی ایجاد می کند

به گزارش خط سلامت وقتی صحبت از کنترل اجباری والدین می شود، فرزندان فقط شاهدان منفعل نیستند. کودکان ی که در معرض کنترل اجباری قرار می‌گیرند، مشکلاتی را در رشد اجتماعی - عاطفی و جسمی و نتایج عملکرد خانواده گسترده‌تر مانند روابط تیره با والدین خود یا تجربه فرزندپروری خشن‌تر تجربه می‌کنند. کودکان همچنین اغلب چالش های رفتاری و روانی نشان می دهند.

کنترل اجباری بین والدینی و نادیده گرفته شدن

یک بررسی جدید از دانشگاه ملی استرالیا نشان می‌دهد کودکان اغلب در موقعیت‌هایی که شامل کنترل اجباری بین والدینی است نادیده گرفته می‌شوند، اما تأثیر آن بر آنها قابل توجه است.

کنترل اجباری الگویی از کنترل رفتارها و ابراز تسلط در یک رابطه صمیمی است. این می تواند شامل محدود کردن دسترسی به پول، روشن کردن گاز یا … باشد.

ناکیا زیراکیس، روان‌شناسی بالینی گفت به طور سنتی تمرکز پژوهش ها بر قربانیان بزرگسال بوده است، اما کودکان حتی اگر هدف مستقیم نباشند، می‌توانند عمیقاً تحت تأثیر قرار گیرند.

کنترل اجباری بین والدینی و قربانی شدن

او گفت: متأسفانه دریافتیم کودکان اغلب به عنوان ابزاری برای اعمال کنترل اجباری استفاده می‌شوند. همچنین پیامدهای منفی زیادی برای قربانی-بازمانده وجود دارد که ممکن است بر ظرفیت فرزندپروری و رابطه آنها با کودک تأثیر بگذارد.

شواهد نشان می‌دهد تأثیرات مشابه اما متمایز بر کودکان ی که در معرض کنترل اجباری قرار می‌گیرند مانند کودکانی که در معرض سایر اشکال خشونت شریک جنسی قرار می‌گیرند، وجود دارد.

این می تواند شامل مواردی مانند تأثیرات بر رشد اجتماعی- عاطفی و فیزیکی، نتایج عملکرد خانواده گسترده تر مانند روابط متشنج والدین و فرزند و تربیت سخت تر و همچنین چالش های روانی و رفتاری باشد.

کنترل اجباری بین والدینی و خشونت جنسی

کنترل اجباری الگویی از کنترل رفتارها و ابراز تسلط در یک رابطه صمیمی است.

دکتر دیو پاسالیچ، روان‌شناسی بالینی گفت: تمام تجربه کودکان ی که مجبورند این پویایی را مشاهده کنند می‌تواند برای این کودکان بسیار آسیب‌زا و ناراحت‌کننده باشد، بنابراین گاهی اوقات ممکن است از نظر عاطفی تحت فشار قرار بگیرند و والدین شان در موقعیت مناسبی برای پاسخگویی حساس نباشند. این در زمانی اتفاق می‌افتد که بچه‌ها واقعاً به آن حمایت عاطفی نیاز دارند که می‌تواند پیامدهای واقعی بر کیفیت رابطه والدین و فرزند داشته باشد. این چیزی است که می‌تواند بر انواع مختلف خانواده‌ها تأثیر بگذارد .

کنترل اجباری بین والدینی و صمیمیت

وی گفت: هدف ما بررسی تأثیرات نه تنها برای زوج درگیر، بلکه برای سیستم خانواده به ویژه کودکان بود. بچه ها در این فضا بارها فراموش می شوند، اما رنج زیادی می کشند. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، پویایی کل خانواده را تغییر می‌دهد.

موقعیت‌هایی وجود دارد که، برای مثال، بچه‌ها ممکن است مجبور شوند نقش والدین را بر عهده بگیرند، یا در نهایت در میان پویایی‌های پیچیده و اغلب ترسناک روابط گیر کنند. کودکان فقط شاهدان منفعل نیستند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان