کودکان احساسات را اینگونه یاد می گیرند

خط سلامت: چگونه کودکان برچسب های احساسات را از طریق گفتار والدین یاد می گیرند.

کودکان احساسات را اینگونه یاد می گیرند

به گزارش خط سلامت کودکان خردسال زمانی که کلمات پرقدرت مرتبط را نیز می‌دانند، به احتمال بیشتری برچسب عاطفی را می‌شناسند. والدینی که برچسب های عاطفی را با کلمات مرتبط می کنند، از مهارت های یادگیری و رشد زبانی کودک خود حمایت می کنند.

یادگیری در مورد احساسات

یادگیری در مورد احساسات بخش مهمی از رشد اجتماعی و ارتباطی کودکان است. این که آیا کودکان می توانند از کلماتی مانند "شاد" یا "غمگین" برای صحبت در مورد احساسات استفاده کنند، پیش بینی می کند آنها چقدر با همسالان خود کنار می آیند، پس از یک رویداد منفی خود را آرام می کنند و در مدرسه پیشرفت می کنند.

یک مطالعه منتشر شده در رشد کودک توسط محققان دانشگاه پرینستون در نیوجرسی، ایالات متحده، تولید زبان و ورودی در میان کودکان نوپا انگلیسی زبان را مورد بررسی قرار داد تا ارزیابی کند آیا برچسب های احساسات مانند "شاد"، که مستقیماً یک حالت عاطفی درونی را نام می برد، ممکن است به کودکان کمک کند معنی آنها را یاد بگیرند.

کودکان و واژه‌های پرقدرت

این تیم پیدایش واژه‌های پرقدرت یعنی مثبت و منفی را در واژگان سازنده کودکان و اینکه چگونه والدین و مراقبان ممکن است از یادگیری برچسب‌های احساسات در کودکان خردسال حمایت کنند را بررسی کردند.

این تحقیق نشان می‌دهد کودکان خردسال از پویایی ورودی زبان برای ساختن معانی کلمات احساسی استفاده می‌کنند و تکنیک‌های جدیدی برای تعریف کیفیت گفتارهدایت‌شده توسط نوزاد ارائه می‌دهند.

میرا ننچوا، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی در دانشگاه پرینستون گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد بچه‌ها وقتی که بسیاری از واژه‌های پرقدرت مرتبط دیگر را نیز می‌دانند، احتمالاً یک برچسب احساسی خاص را می‌شناسند به عنوان مثال هنگام معرفی برچسب شاد، والدین یا مراقب می توانند اطلاعاتی در مورد موقعیت یا اقداماتی که احساسات را احاطه کرده اند، ارائه دهند، مانند رزا یک هدیه فوق العاده برای تولدش دریافت کرد او خیلی خوشحال بود.

ننچوا گفت: پنج مطالعه ما بینشی را در مورد اینکه چگونه کودکان خردسال می توانند از ورودی زبان پویا برای ساختن معانی پیچیده استفاده کنند، ارائه می دهد. هدف ما این است که رویکرد ما به سایر محققان کمک کند تا چگونگی استفاده پویای مراقبین از کلماتی را که از یادگیری کودکان از کلمات با معانی پیچیده و انتزاعی حمایت می‌کنند، کمّی کنند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان