رابطه عاطفی را با این فرمول تعریف کنید / اهمیت این رابطه بیشتر ثابت شده است

خط سلامت: والدین معمولاً رابطه عاطفی خود را با تمرکز روی فرزندان خود به خطر می اندازند، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد وقتی همسران یکدیگر را دوست و رابطه عاطفی دارند، بچه ها مدت بیشتری به تحصیل ادامه می دهند.

رابطه عاطفی را با این فرمول تعریف کنید / اهمیت این رابطه بیشتر ثابت شده است

رابطه عاطفی والدین

به گزارش خط سلامت تحقیقات در مورد اینکه چگونه محبت و رابطه عاطفی والدین به نتایج زندگی بلندمدت فرزندان شان شکل می‌دهد نادر است .

ویلیام اکسین، محقق مؤسسه تحقیقات اجتماعی، می گوید: در این مطالعه دیدیم که رابطه عاطفی والدین با یکدیگر بر تربیت فرزندان تأثیر می گذارد به طوری که آینده فرزندان را شکل می دهد. این واقعیت که ما این نوع چیزها را در نپال پیدا کردیم، ما را به شواهد جهانی بودن این چیزها نزدیک‌تر می‌کند.

این مطالعه از داده های مطالعه خانواده در نپال استفاده می کند. این نظرسنجی در سال 1995 راه اندازی شد و اطلاعاتی را از 151 محله در دره چیتوان غربی جمع آوری کرد. با زوج های متاهل به طور همزمان اما جداگانه مصاحبه شد و از آنها خواسته شد میزان محبتی که به شریک زندگی خود را دارند، ارزیابی کنند. همسران پاسخ دادند: تو چقدر (شوهر/ همسر) خود را دوست داری؟ خیلی، مقداری، کمی یا اصلا؟

محققان سپس فرزندان این والدین را به مدت 12 سال دنبال کردند تا تحصیلات و رفتارهای زناشویی آنها را ثبت کنند. محققان دریافتند که فرزندان والدینی که گزارش داده بودند "بعضی" یا "خیلی" یکدیگر را دوست دارند، مدت بیشتری در مدرسه ماندند و دیرتر ازدواج کردند.

سارا براونر اتو، نویسنده اصلی، مدیر مرکز پویایی جمعیت در دانشگاه مک گیل، می گوید: خانواده فقط یک موسسه دیگر مانند یک مدرسه یا کارفرما نیست. مکانی است که ما نسبت به آن عواطف و ارتباط عاطفی داریم. نشان دادن و ارائه شواهدی مبنی برعشق، تأثیر طولانی بر زندگی کودکان دارد، که برای درک عمق تأثیر خانواده بر کودکان واقعاً مهم است.

رابطه عاطفی والدین و شادی کودکان

محققان می گویند که سوال مهم بعدی آنها شناسایی این است که چرا عشق و رابطه عاطفی والدین به این شکل بر فرزندان تأثیر می گذارد. محققان حدس می‌زنند که وقتی والدین یکدیگر را دوست دارند، تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری روی فرزندان خود دارند و این امر باعث می‌شود که فرزندان برای مدت طولانی‌تری در آموزش باقی بمانند. محیط خانه کودکان نیز ممکن است زمانی شادتر باشد که والدین به یکدیگر عشق می ورزند، بنابراین فرزندان ممکن است کمتر به ازدواج و رهایی از این خانه فکر کنند. کودکان همچنین ممکن است والدین خود را به عنوان یک الگو ببینند و زمان بیشتری طول بکشد تا به دنبال ازدواج های مشابه و رابطه عاطفی باشند.

اکسین گفت: نتیجه اینکه این معیارهای عشق و رابطه عاطفی پیامدهای مستقلی دارند نیز مهم است.عشق و رابطه عاطفی در زندگی یک مساله بی ربط نیست، تغییرات در عشق والدین پیامد دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان