کودکان با ادب بیشتر رنج می کشند !

خط سلامت: بزرگسالان کودکانی را که حقایق صریح مودبانه را می گویند، بیشتر از دروغ گوها قضاوت می کنند.

کودکان با ادب بیشتر رنج می کشند !

به گزارش خط سلامت: علیرغم این که گفتن حقیقت بسیار مهم است، بزرگسالان کودکان ی را که حقایق را صریح و مؤدبانه می‌گویند، منفی‌تر از دروغ‌گو ها قضاوت می‌کردند .

ما از 171 بزرگسال خواستیم ویدیوهای کودکان بین 6 تا 15 سال را تماشا کنند. شرکت کنندگان کمی پیشینه کتبی داشتند که تشخیص می داد کدام کودکان دروغ می گویند و کدام راست می گویند.

این دروغ‌ها همان چیزی بود که روان‌شناسان بالینی آن را «پروسسیال» می‌نامند، به این معنی که به غیر از خود کودک، به نفع دیگری بوده است به عنوان مثال آنها ممکن است سعی داشته باشند از خواهر یا برادری که دوچرخه‌شان را خراب کرده است محافظت کنند یا مودب باشند و به والدین خود بگویند از جشن تولدی که برای آنها ترتیب داده شده لذت برده‌اند.

از طرف دیگر وقتی حقیقت را می‌گفتند، بچه‌ها به خواهر و برادری خیانت می‌کردند تا آن‌ها را به پدر یا مادرشان بگوید، یا اینکه بی‌حرمتی می‌کردند و به والدین می‌گفتند جشنی که برگزار کرده‌اند خسته‌کننده است.

همه کودکان هر دو نوع اظهارات را بیان کردند، چه به شیوه ای صریح، آشکار و چه به شیوه ای ظریف و کمتر آشکار.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، بزرگسالان به کودکان ی که حقیقت را به شیوه ای مودبانه اما ظریف گفته بودند، امتیاز مثبت دادند و دروغ گو ها را غیرقابل اعتمادتر از زمانی که همان بچه ها حقیقت را گفتند، قضاوت کردند.

با این حال، وقتی از شرکت‌کنندگان بزرگسال به طور گسترده‌تری در مورد کودکان سؤال کردیم، آنها دروغ گو ها را به‌عنوان مثبت‌تر ارزیابی کردند، وقتی دروغ می‌گویند تا مودب باشند تا وقتی که حقیقت صریح را می‌گویند.

یادگیری گفتن دروغ

یادگیری گفتن دروغ های قابل قبول اجتماعی بخشی از بزرگ شدن است - اما بزرگسالان ممکن است روشن نکنند که کدام دروغ خوب است و کدام نه.

به دروغ معمولا منفی نگریسته می شود. در واقع، قضاوت شدن به عنوان یک دروغ گو اغلب به عنوان یکی از بدترین ویژگی هایی است که می توانید به کسی نسبت دهید. در عین حال، بسیاری از تعاملات اجتماعی روان بر دروغ های سفید کوچک و دروغ های حذف شده تکیه دارند.

دروغ گویی اجتماعی

دروغ گویی اجتماعی پیچیده تر از دروغ گویی به دلایل خودخواهانه است. والدین برای کمک به کودکان در درک این منظره، انتخاب های دشواری دارند.

با توجه به یافته های ما، به نظر می رسد که بزرگسالان ممکن است پیام های متناقضی در پاسخ به دروغ های کودکان ارائه دهند. به نظر می رسد آنها به دروغ گو های مؤدب پاسخ مثبت می دهند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان