اثرات شگفت انگیز بازی های ویدئویی

خط سلامت: کودکانی که بازی های ویدیویی انجام می دهند، فعالیت مغزی تغییر یافته ای نشان می دهند که نشان دهنده بهبود توانایی های شناختی است.

اثرات شگفت انگیز بازی های ویدئویی

به گزارش خط سلامت یافته‌های یک مطالعه نشان می‌دهد انجام بازی‌های ویدیویی ممکن است برای رشد شناختی کودکان مفید باشد. این مطالعه نشان داد کودکانی که به طور منظم بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند، در دو کار شناختی بهتر عمل می‌کنند و الگوهای فعال‌سازی قشر مغز را در مناطقی از مغز که در توجه، حافظه و پردازش بصری نقش دارند، نشان می‌دهند.

بازی‌های ویدیویی

بازی‌های ویدیویی بیش از هر زمان دیگری در میان جوانان محبوبیت دارند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر کودکان و نوجوانان آن‌ها را بازی می‌کنند. در طول این سال‌های شکل‌گیری، مغز دستخوش تغییرات زیادی می‌شود و محققان را به این پرسش سوق می‌دهد که آیا بازی‌های ویدیویی ممکن است بر رشد شناختی کودکان تأثیر بگذارد یا خیر.

تحقیقات در مورد ارتباط بین بازی های ویدیویی و شناخت تا حد زیادی بی نتیجه بوده است، اما شواهدی از اثرات مفید وجود دارد. به طور خاص، مطالعات به مزایای احتمالی توجه و حافظه کاری مرتبط با بازی های ویدیویی اشاره کرده اند.

بادر چارانی ، نویسنده این مطالعه و تیمش، با گنجاندن داده‌های تصویربرداری عصبی، به دنبال یافتن یافته‌های گذشته بودند، کاری که تعداد کمی از مطالعات گذشته انجام داده‌اند.

بازی‌های ویدیویی و زمان واکنش

چارانی گفت: مطالعه ما نشان می‌دهد که بازی‌های ویدیویی ممکن است با زمان واکنش سریع‌تر و حافظه کاری برتر، همراه با تغییرات عملکرد مغز در نواحی درگیر در بینایی، توجه و پردازش حافظه همراه باشد.

این یافته ها پس از کنترل مخدوشات بالقوه مشکلات رفتاری و اختلالات روانپزشکی قابل توجه باقی ماندند. نکته مهم این است که یافته‌ها پس از کنترل تماشای ویدیو به عنوان مثال، زمان صرف شده برای تماشای ویدیوهای یوتیوپ نیز قابل توجه بودند که نشان می‌دهد تفاوت‌های فعال‌سازی مغز بیشتر به بازی ویدیویی اختصاص دارد تا تماشای ویدیو.

چارانی گفت: برخلاف مطالعات قبلی که اثرات مضر بازی روی شناخت را گزارش می‌کردند، داده‌های ما خلاف این را نشان می‌دهد.

یافته‌های کلی نشان می‌دهد که ب ازی‌های ویدیویی با بهبود عملکرد در وظایف شناختی شامل مهار پاسخ و حافظه فعال مرتبط است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان