هویت جنسی را با این بازی ها به بچه ها یاد بدهید!

خط سلامت: هویت جنسی، برداشت شخصی فرد از خود به عنوان مرد یا زن است. کودکان از همان ابتدا که با جنسیت خود آشنا می شوند؛ شروع به یادگیری کلیشه های جنسیتی می کنند، بنابراین در نظر گرفتن این نکته که هویت جنسی، در زمان مناسب و به شیوه مناسب آموزش داده شود اهمیت فراوانی دارد.

هویت جنسی را با این بازی ها به بچه ها یاد بدهید!

به گزارش خط سلامت در آموزش مسائل مربوط به جنسیت و هویت جنسی ، والدین یک منبع آگاه و دلسوز هستند. لازم است والدین، در هر سن به شیوه خاصی در رابطه با هویت جنسی با فرزندان صحبت کنند.

هویت جنسی و بازه سنی 0-3 سالگی

یک بازه زمانی حساس برای صحبت کرد در مورد هویت جنسی سن 0 -3 سالگی است. در این سن حساس، نوزادان چیزهای زیادی در مورد خود و دنیای اطراف خود می آموزند. آنها در حال یادگیری و توسعه مهارت های اجتماعی و عاطفی هستند. در واقع، بچه ها از سن 3 سالگی خود را در قالب یک جنسیت مشخص توصیف می کنند مثلا می گویند: من پسرم یا فلانی دختر است.

کودکان در این محدوده سنی تمایل به برقراری ارتباط و کاوش از طریق بازی دارند، بنابراین اسباب بازی ها فرصتی برای بالا بردن درک آنها از هویت جنسی است.

هویت جنسی و بازه سنی 4-6 سالگی

آموزش هویت جنسی در 4-6 سالگی بسیار اهمیت دارد. در این سن، بچه ها در مورد دنیای اطراف خود کنجکاو هستند و سوالات زیادی می پرسند. این بازه سنی برای آموزش بیان جنسیتی بسیار مناسب است. مثلا در این بازه سنی به کودک آموزش می دهیم دوستانش را با ضمایر خنثی مثل او و آن توصیف نکند و برای افراد هویت قایل باشد.

هویت جنسی و بازه 6-12 سالگی

در این سن، کودکان که در آستانه ورود به نوجوانی هستند پیام‌های متناقضی درباره هویت جنسی و مسایل مربوط به جنسیت از طرف همسالان دریافت می‌کنند. کودکان در این بازه سنی دوست دارند هویت جنسی خود را در قالب لباس ها یا مدل مویی که خودشان انتخاب می کنند ابراز کنند.

ارتباط با فرزندان در این باز سنی بسیار سخت است، چرا که آنها با حکمرانی هورمون ها، فشارهایی از جانب مدرسه و دغدغه هویت یابی مواجه هستند؛ با این حال وظیفه پدر و مادر این است که رفتار کودک را در این بازه سنی درک کنند و به آن ها حق انتخاب دهند. برای اینکه نوجوانتان با شما احساس راحتی کند، به او یادآوری کنید که همیشه از او حمایت خواهید کرد و دوستش خواهید داشت. سعی کنید به جای پاسخگویی از روی بی حوصلگی، با صبر و دقت با مسائل نوجوان خود برخورد کنید.

آنچه والدین باید بدانند

یک جنبه حیاتی که به درک روشن از هویت جنسی کمک می کند، این است که کودکان دلبستگی ایمن با والدین داشته باشند. این به این معنی است که در زمانی که کودکتان به شما نیاز دارند، تا جایی که می توانید در دسترس باشید و در مواقعی که به سختی زمین می خورند، به آنها آرامش بدهید، در گفتار و اعمال خود ثابت قدم باشید.

با تمام این موارد، اگر فرزند شما بارها در درک هویت جنسی با مشکل مواجه بود؛ بهتر است از یک متخصص سلامت روان کمک بگیرید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان