بلای لاعلاجی که اعتیاد به خوشمزه ها سر میانسالان می آورد

خط سلامت :درصد بسیار بالاتری از اعتیاد به غذاهای فرآوری شده در میان افراد میانسال و مسن که اضافه وزن دارند یا سلامت روانی ضعیفی دارند یا در انزوا هستند دیده می شود.

بلای لاعلاجی که اعتیاد به خوشمزه ها سر میانسالان می آورد

به گزارش خط سلامت از هر هشت آمریکایی بالای 50 سال، یک نفر علائم اعتیاد به غذا را نشان می دهد.طبق یک نظرسنجی جدید، حدود 13 درصد از افراد 50 تا 80 ساله با آنها رابطه ناسالمی دارند.

اعتیاد به خوشمزه ها

در واقع، داده های جدید نظرسنجی ملی در مورد پیری سالم نشان می دهد که حدود 13 درصد از افراد 50 تا 80 ساله در سال گذشته علائم اعتیاد به این گونه غذاها و نوشیدنی ها را نشان داده اند.

این درصد در بین زنان بسیار بیشتر از مردان است به ویژه زنان در 50 و 60 سالگی. همچنین در افراد مسن‌تری که می‌گویند اضافه وزن، در افرادی که از نظر سلامت جسمی یا روانی ضعیف هستند، بیشتر بود.

ممکن است کلمه اعتیاد به غذا اغراق آمیز به نظر برسد، اما تحقیقات نشان داده است مغز ما به غذاهای بسیار فرآوری شده، به ویژه آنهایی که بیشترین میزان قند، نشاسته ساده و چربی را دارند، به همان اندازه که به تنباکو، الکل و سایر مواد اعتیادآور واکنش نشان می دهد، اعتیاد پیدا می کند.درست مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن، ما باید کسانی را که وارد الگوهای مصرف ناسالم شده اند شناسایی کرده و با آنها ارتباط برقرار کنیم . برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان