فواید فراموش شده 40 دقیقه قدم زدن کشف شد

خط سلامت: پیاده روی روزانه به مدت 40 دقیقه سلول های مغز را توسعه می دهد و حافظه را فعال نگه می دارد.

فواید فراموش شده  40 دقیقه قدم زدن کشف شد

پیاده روی  منجر به حجم بیشتر و افزایش قابل توجه ماده سفید در قشر پیش پیشانی مغز می شود.

به گزارش خط سلامت مغز از شبکه های عصبی تشکیل شده است که دارای دو قسمت هستند. "ماده سفید" و "ماده خاکستری" . در افراد کم تحرک، ماده سفید با افزایش سن چروکیده و کوچک می شود که موجب از دست دادن حافظه ، مشکل در یافتن کلمه و کاهش کلی در شناخت ( زوال عقل) می شود.

در مقابل، افراد فعال، ماده سفید مغز خود را قوی نگه می دارند. افزایش فعالیت بدنی حتی می تواند میزان ماده سفید مغز را افزایش دهد. مغز ما پویا است و دائماً خود را در پاسخ به بازخوردهای حرکتی و ورودی های حسی سازماندهی می کند.

ماده سفید مغز و ورزش

نتایج مطالعات نشان می‌دهد ماده سفید بدون توجه به سن فرد، انعطاف‌پذیر و فعال باقی می‌ماند و پیاده‌روی سریع 40 دقیقه‌ای در هفته ممکن است برای جلوگیری از کاهش حافظه کافی باشد.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد این درست نیست که رقصیدن یا حتی دویدن فواید زیادی برای سلامت مغز دارد بلکه این راه رفتن بود که نه تنها منجر به حجم بیشتری از ماده سفید شد، بلکه باعث افزایش قابل توجهی در از ماده سفید در قشر پیشانی مغز شد. قشر جلوی مغز در قضاوت، استدلال، برنامه ریزی و خلق و خوی نقش دارد و این یکی از اولین مناطقی است که در اشکال مختلف زوال عقل کاهش می یابد. علاوه بر کاهش خطر زوال عقل، سلامت نسبی سلول‌های ایمنی در سیستم عصبی مرکزی که با عفونت‌ها و التهاب‌ها سروکار دارند، در افرادی که سبک زندگی فعال‌تری دارند، بالا است.

نتیجه شگفت‌انگیز این تحقیق می‌تواند به عنوان یک هشدار عمل کند: یعنی، کاهش راه رفتن ممکن است نشانگر اولیه انحطاط مغز، به ویژه آتروفی هیپوکامپ و بزرگ شدن بطن های مغز باشد. هزینه بالا از نظر انرژی مورد نیاز برای تحرک با کاهش سرعت راه رفتن همراه است و آهسته راه رفتن با زوال شناختی و بیماری آلزایمر مرتبط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان