والدین هلیکوپتری چه ویژگی هایی دارند

وقتی فرزندان خانه را ترک میکنند معمولا والدین دچار آشفتگی های روانی و عاطفی می شود در اصطلاح به آن گفته می شود که فرد دچار سندرم آشیانه خالی شده است سندرم آشیانه خالی معمولاً در سال‌های پایانی دبیرستان و زمانی که بچه ها آماده ورود به دانشگاه هستند خود را نشان می دهد در این زمان والدین دارای احساساتی شامل استراق غم و هیجانات متعددی خواهند شد. اگرچه اغلب والدین دچار سندرم آشیانه خالی می شوند ولی میزان و مدت ابتلا به سندرم آشیانه خالی در والدین با یکدیگر متفاوت است که مربوط به این می‌شود که آن وال در کدام دسته طبقات والدین قرار گرفته است.

والدین هلیکوپتری چه ویژگی هایی دارند

والدین هلیکوپتری

والدین هلیکوپتری بی توجه بسیاری به رفتار ها و مشکلات فرزندان شان دارد آنها حتی در موارد بسیار جزئی به مشکل ورود کرده و سعی در حل آنها دارند اصطلاح این والدین والدین در حقیقت همواره بالای سر فرزندشان در حال پرواز هستند تا به محض رصد کردن یک مشکل بخواهند برای او بهترین راه حل را ارائه دهند این والدین به لحاظ غریزی به صورت منطقی امکان محافظت و پرورش را ندارند و همواره به دنبال آن هستند که نیازهای فرزندان شان را برآورده کنند.

والدین خانه دار

والدین هرچه زمان بیشتری را در کنار فرزندان بگذرانند طبیعی است که برای برآورده کردن نیاز فرزندان احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد به عبارتی والدینی که تمام وقت در کنار فرزندان قرار دارند و فرزند پروری را یک شغل برای خود می دانند طبیعی است که دوره اتمام ای برای فرزند پروری در نظر نداشته باشند و به صورت چشمگیری بخواهند در چالش های مربوط به زندگی فرزندان وارد شوند.

والدین مجرد یا تنها

زمانی که والدین به هر دلیلی امکان ادامه زندگی مشترک را ندارند و از هم جدا می شوند و یا به علت مرگ از همسر خود جدا هستند و یا مرگ آنها را از هم جدا می کند خود را به تنهایی مسئول تمام مسائل فرزندشان احساس میکند بنابراین با رفتن فرزند و استقلال و این فرد که تمام سرمایه گذاری های عاطفی را بر فرزندان قرار بر فرزندان خود قرار داده است نمی تواند در برابر احساس تنهایی و سردرگمی تاب بیاورد بر همین اساس است که گفته شده است که والدین مجردی که به عنوان مادر در کنار فرزندان خود زندگی می کنند در ۹۰ درصد موارد دچار سندرم آشیانه خالی خواهند شد والدین که رابطه همسر ایشان دچار مشکل است زمانی که هر یک از والدین نمی توانند در رابطه میان خود و همسرشان جایگاهی را ایجاد کنند طبیعی است که تمام آینده خود را روی رابطه با فرزندشان سرمایه گذاری کنند و همین وابستگی ها دوران میانسالی آنان و زندگی فرزندان را تحت الشعاع قرار می دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان