درمان افسردگی بدون دارو / افسرده ها بخوانند

نگاه کردن به تصاویر افرادی که لبخند میزنند، اثرات ضد افسردگی داروها را افزایش می‌دهد. در آخرین شیوه های علمی روانشناسان با شیوه‌ی ساده به درمان  افسردگی دست یافتند.

درمان افسردگی بدون دارو  / افسرده ها بخوانند

به گزارش خبرنگار خط سلامت محققان دانشگاه پترزبورگ دریافته اند آموزش عصبی- شناختی با کامپیوتر و کلمات و تصاویر مثبت، موجب افزایش عزت نفس شده و در افراد مبتلا به افسردگی می‌تواند، موثر باشد.

آنان می‌گویند با افزایش انعطاف پذیری مغز در طول یک ماه می‌توان افسردگی را کاهش داد.

پروفسور پرایس می‌گوید: استفاده از شرطی سازی‌های ساده در طول دوره‌های درمان با داروهای ضد افسردگی به ما این امکان را می‌دهد تا ویژگی‌های کلیدی افسردگی را دنبال کرده و کاهش دهیم. بر این اساس می‌توان با آموزش مغز برای پیوند ایده ها و درک مثبت به نتایج راهگشا رسید.

این متخصص می‌گوید: نتایجی که در مورد افسردگی به دست آورده‌ایم شگفت‌انگیز است.

به گزارش خط سلامت و از نزدیک به 21 میلیون نفر در آمریکا حداقل یک دوره‌ی افسردگی یک ساله را در سال 2020 تجربه کرده‌اند و سالیانه در حدود 9 میلیون فرد بزرگسال تشخیص افسردگی می‌گیرند که 3میلیون نفر از آنان به درمان‌های دارویی مقاوم هستند و امکان بهبود آن ها با دارو نیست.

محققان امیدوارند با این شیوه‌ی ساده راهی در مغز افراد مبتلا به افسردگی باز کرده و بتوانند آنان را به زندگی ‌پیوند دوباره دهند.

محققان پروتکل‌های این درمان را در مدت 8 هفته که توسط روانشناسان قابل اجرا است روی گروهی از افراد افسرده‌ مقاوم به درمان دارویی انجام داده و نتایج مثبت آن را دریافت کرده‌اند. با این مداخله‌ی ساده سلامت روانی تغییر خواهد کرد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان