آلزایمر با این ماده غذایی به زانو در می آید / سلامت مغز را جدی بگیرید

خط سلامت: امگا3 می تواند موجب تقویت قدرت شناخت و سلامت مغز و کاهش ابتلا به آلزایمر در افراد شود.

آلزایمر با این ماده غذایی به زانو در می آید / سلامت مغز را جدی بگیرید

امگا3 ریز مغذی کلیدی برای مغز بوده و موجب محافظت مغز از آلزایمر می شود. 

به گزارش خط سلامت، پژوهشگران آمریکای دریافتند مصرف حداقل امگا3 گلبول های قرمز را با ساختار مغز بهبود عملکرد مغز و شناخت همراه است. این مطالعه روی افراد 40 تا 50 ساله صورت گرفته است اگرچه پژوهش های قبل تاثیر رژیم غذایی حاوی امگا3 را بر سلامت مغز تایید کرده بود.

مطالعه روی 2183 فرد که از سلامت مغز برخوردار بودند نشان داد که هر چه میزان امگا3 بیشتر باشد حجم هیپوکامپ بیشتر خواهد بود. هیپوکامپ نقش مهی در یادگیری و حافظه و کاهش آلزایمر دارد. و موجب توانایی استلال ودرک مفاهیم پیچیده می شود.

این پژوهش نشان داد که اسید چرب امگا3 ریز مغذی کلیدی برای مغز بوده و موجب محافظت مغز از آلزایمر می شود. اگرچه هنوز چگونگی ایفای این نقش مشخص نشده است ولی دانشمندان می گویند که به احتمال زیاد به علت اثرضد التهابی امگا3 است.

از آنجا که ژن ها نقش مهمی در ابتلا به مشکلات شناختی دارند، دانشمندان امگا3 را به عنوان یک ماده موثر که می توان اثرات ژن ها را کاهش دهد و میانبری به سلامت مغز باشد، می دانند. و می گویند امگا3 بر ژنتیک می تواند اثر گذار باشد و مشکلات شناختی افراد را در میانسالی و پیری کاهش دهد که ریسک ابتلا به آلزایمر را کم خواهد کرد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان