فرمول میل جنسی زنان در میانسالی

خط سلامت:  کاهش میل جنسی و مقاربت های دردناکی که در دوره ی میانسالی در زنان ایجاد می شود، مربوط به سال ها قبل از دوره میانسالی است.

فرمول میل جنسی زنان در میانسالی

به گزارش خط سلامت بر اساس تحقیقات جدید عملکرد و میل جنسی زنان پس از 40 سالگی در گروهی از زنان کاهش قابل توجهی پیدا می کند. بر اساس مطالعات میزان رضایت جنسی کاهش یافته و اختلال در عملکرد جنسی به سال ها قبل از یائسگی مربوط است و این زنان پس از ورود به این دوره با افزایش 30 درصد مشکلات جنسی روبرو می شوند.

طولانی شدن یائسگی

دکتر فاوبیون _ از کلینیک مایو در روچستر _ می گوید : در مطالعات قبل تاثیر آتروفی و خشکی واژن در زنان میانسال به اثبات رسیده بود ولی در این مطالعه معلوم شد که با ورود به میانسالی تخمدان ها به تدریج استروژن کمتری ترشح می کنند.

در این مطالعه که روی 518 زن 40 تا 55 ساله در 30 مرکز بهداشتی در سراسر ایتالیا انجام شد روشن شد آتروفی ، نازک و خشک شدن و التهاب دیواره های واژن به علت کمتر ترشح شدن استروژن روی می دهد.

اختلالات جنسی

بر اساس پژوهش ها اختلال در عملکرد جنسی در یائسگی 30 درصد افزایش می یابد که بیشترین تاثیر را بر کاهش میل جنسی ، برانگیختگی و رضایت جنسی ایجاد می کند.

درمان موثر برای زندگی سالم جنسی

درمان های زودرس برای سلامت واژن و داشتن زندگی جنسی سالم اهمیت زیادی دارد.

به گفته متخصصان علائم خشکی واژن و گر گرفتگی که از علائم معمول یائسگی است باید برطرف شوند تا بهداشت جنسی زنان میانسال تامین شود. بنابراین زنان باید به مهارت بیان مشکلات جنسی در دوره میانسالی دست یابند.

دکتر فاوبیون می گوید علاوه بر استروژن های واژینال و دیگر کرم های تولید شده کار روی عضلات کف لگن موجب سفت شدن این عضلات و بهبود عملکرد جنسی زنان میانسال می شود. وی می گوید از درمان های لیزر نیز می توان برای درمان خشکی واژن استفاده کرد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان