بی خوابی های یائسگی را بشناسید

خط سلامت: بی خوابی و مشکلات در خواب یکی از مهمترین مسائلی است که زنان در دوره ی یائسگی با آن مواجه هستند.

بی خوابی های یائسگی را بشناسید

به گزارش خط سلامت به گفته ی متخصصان جانی هاپکینز یکی از علائم مخرب یائسگی کیفیت خواب پایین و اختلالات خواب بر اثر گرفتگی، افسردگی و اضطراب است.

در یک مطالعه روی 232 زن انجام شده معلوم شد 27 درصد آنها دچار مشکلات مربوط به خواب هستند.

خواب و سلامتی

به گزارش خط سلامت خواب اهمیت به سزایی دارد و یائسگی تاثیری نامطلوب بر آن می گذارد، بنابراین رفع اختلال خواب در زنان میانسال باید مورد توجه قرار بگیرید زیرا بر اثر آن افراد دچار افزایش اشتها و پرخوری شده و افزایش وزن پیدا می کنند.

خواب و روان

خواب خوب باعث ارتقاء روحیه و کیفیت زندگی خواهد شد. و موجب افزایش یادگیری و حظ سلامت ذهن خواهد شد .

خواب و چاقی

دکتر کلی جی بارون دانشیار گروه خانواده در دانشگاه یوتا پژوهشی را در مورد ارتباط خواب ، اشتها و چاقی انجام داده است او می گوید: اگر کسی کمتر از 6 ساعت در شب و بیشتر از 9 ساعت بخوابد در خطر چاقی قرار دارد. افرادی که کم می خوابند در برابر انسولین مقاومت داشته و تمایل به مصرف غذاهای شور و شیرین پیدا می کنند.

از سوی دیگر افزایش خواب باعث می شود که سلامت قلب به خطر بیفتد. طبق مطالعات صورت گرفته بین چاقی و دیابت و اختلال خواب ارتباط وجود دارد.

گرگرفتگی و خواب

طبق مطالعات بالینی صورت گرفته سر درد های میگرنی و آرتروز با گر گرفتگی و بیدار شدن های شبانه در طول شب همراه است. این بیدار شدن ها و خواب کم وقتی زنان مبتلا به دیابت بودند بیشتر وجود داشت.

دارو های ضد تهوع

هادین جونه- از بخش روانپزشکی یکی از بیمارستان های بوستون- می گوید: طبق مطالعات دارو های ضد تهوع و استفراغ در کاهش گر گرفتگی موثر است و باعث افزایش خلق و خو و کیفیت خواب و زندگی زنان در دوره ی یائسگی خواهد شد.

تروما و خواب

به گزارش گروه ترجمه ی خط سلامت زنان در میانسالی بیشتر در معرض مشکلات مربوط به تروما قرار دارند. دکتر جاکویوفسکی- از دانشگاه پیترزبورگ- می گوید: از 166 شرکت کننده زن که 40 تا 60 سال داشتند 44 درصد شان در کودکی دچار تروما و 60 درصد شان در بزرگسالی دچار آسیب های ناشی از تروما بوده اند. به گفته ی این روانپزشک تروما ی دوران بزرگسالی روی کیفیت خواب تاثیر می گذارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان