چرا باید یک مشت گل یاس در کیف تان داشته باشید؟

خط سلامت: گل یاس برای بهبود خلق و خو، کاهش استرس و کاهش هوس غذایی استنشاق می شود .

چرا باید یک مشت گل یاس در کیف تان داشته باشید؟

در غذاها از گل یاس برای طعم دادن به نوشیدنی ها، دسرهای لبنی منجمد، آب نبات، محصولات پخته شده، ژلاتین و پودینگ استفاده می شود.

به گزارش خط سلامت از گل یاس برای افزودن عطر به کرم ها، لوسیون ها و عطرها استفاده می شود. افراد سالمند بیشتر از سایر گروه های سنی احتمال دارد به بیماری‌ آلزایمر مبتلا شوند. مشخص شده است  استفاده از برخی ترکیبات گیاهی، روند بیماری آلزایمر را در افراد سالمند کند می کند.

 گل یاس خاصیت ضد التهابی دارد و از پیشروی بیماری آلزایمر در افراد سالمند جلوگیری می کند.

پیشگیری از آلزایمر در افراد سالمند

گل یاس حاوی ماده شیمیایی فورسیتیا با خاصیت ضد التهابی است که به کند کردن بیماری آلزایمر کمک می کند. التهاب زمینه ساز بیماری آلزایمر و بسیاری دیگر از بیماری های عصبی در افراد سالمند است.

گل یاس رشد سریع و شکوفه های زرد و درخشان دارد. استفاده از برگ‌های این گل به عنوان افزودنی سالاد، برای افراد مبتلا به آلزایمر، توصیه می شود. علاوه بر گل یاس، کپسایسین موجود در زردچوبه، دارچین، زیره، زنجبیل، رزماری و فلفل اثرات ضد التهابی دارد.

عصاره فورسیتیا و پیشگیری از آلزایمر

عصاره فورسیتیا با مهار رسوب آمیلوئید در مغز، به طور قابل توجهی از اختلال حافظه و پیشرفت آلزایمر در افراد مسن جلوگیری می کند. آمیلوئید یک پروتئین پپتیدی است که منجر به ایجاد پلاک های آمیلوئیدی در مغز افراد سالمند مبتلا به آلزایمر می شود.

التهاب و بیماری آلزایمر

التهاب زمینه ساز ایجاد مولتیپل اسکلروزیس، زوال عقل، ایدز ، بیماری آلزایمر و همچنین بسیاری از بیماری های عصبی مرتبط با سن در افراد سالمند است. غذا خوردن انرژی ذخیره شده در پیوندهای کربنی موجود در چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین هایی را که رژیم غذایی را تشکیل می دهد، به بدن می رساند.

تنفس، اکسیژن را به میتوکندری می‌آورد تا بقایای کربنی را که هنگام از هم پاشیدن این پیوندها تشکیل می‌شوند، از بین ببرد. این فعالیت حیاتی واحد، متابولیسم اکسیداتیو یا تنفس نامیده می شود که برای بقای روزانه ضروری است، مهمترین عاملی است که به آرامی، دقیقه به دقیقه و روز به روز، استرس اکسیداتیو را تولید می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان