در یائسگی این اختلال جدی می شود / 50 ساله ها بخوانند !

خط سلامت نارضایتی از بدن می تواند منجر به اختلالات خوردن در هر سنی شود.

در یائسگی این اختلال جدی می شود / 50 ساله ها بخوانند !

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید گزارش می دهد نارضایتی از بدن علت اصلی اختلالات خوردن به خصوص در زنان یائسه است.

اختلالات خوردن به طور کلیشه ای با نوجوانان و بزرگسالان جوان مرتبط است. با این حال، شواهد رو به رشد نشان می دهد این شرایط می تواند در هر زمانی در طول عمر یک زن، از جمله در میانسالی، رخ دهد.

یک مطالعه جدید نشان می دهد نارضایتی از بدن یکی از دلایل اصلی اختلالات خوردن است، به ویژه در دوران پیش از یائسگی.

اختلالات خوردن یک بیماری جدی سلامت روان است که با اختلال در رفتار خوردن و تصویر بدن مشخص می شود که در حدود 13.1 درصد از زنان در طول عمر رخ می دهد.

شیوع هر گونه اختلال خوردن به طور خاص برای زنان بالای 40 سال تقریباً 3.5٪ است، با علائم خاص مانند نارضایتی از الگوهای خوردن تا 29.3٪ ثبت شده است.

یائسگی و اختلالات خوردن

عوارض جدی مانند مرگ و میر بالا و عوارض با اختلالات خوردن همراه است. این رویدادهای نامطلوب سلامتی احتمالاً در سنین بالاتر تشدید می شوند. با این حال، مطالعات کمی در مورد اختلالات خوردن شامل شرکت کنندگان در میانسالی، از جمله قبل از یائسگی و پس از یائسگی بوده است.

یائسگی و رفتارهای غذایی نامنظم

شواهدی وجود دارد که از این ایده حمایت می کند زنان یائسه بالاترین میزان رفتارهای غذایی نامنظم (مانند رفتارهای کنترل وزن مانند شمارش منظم کالری یا مصرف غذاهای رژیمی) را در میانسالی دارند و به طور قابل توجهی با قبل از یائسگی متفاوت هستند.

اگرچه یافته هایی از این دست کم هستند. ارتباط بین اختلالات خوردن و علائم قبل از یائسگی (مثلا خلق منفی، افسردگی و خستگی) تأیید می کند که یائسگی ممکن است زمان خطرناکی برای آسیب شناسی خوردن باشد.

اگرچه مطالعات بزرگ‌تری ضروری است، اما محققان معتقدند این مطالعه تأیید می‌کند که نارضایتی از تصویر بدن یک عامل خطر کلیدی برای اختلالات خوردن در طول عمر، به‌ویژه در میانسالی است.

یائسگی و نارضایتی از تصویر بدنی

این مطالعه نشان می‌دهد که مشابه مطالعات روی بزرگسالان جوان، نارضایتی از تصویر بدنی یکی از ویژگی‌های اصلی آسیب‌شناسی اختلال خوردن در زنان میانسال است. به طور خاص، ترس از افزایش وزن و ترس از دست دادن کنترل بر عادات غذایی از علائم اصلی اختلالات خوردن در دوران پیش از یائسگی و یائسگی اولیه است. دکتر استفانی فاوبیون می گوید: این یافته ها ممکن است به هدایت استراتژی های درمانی هدفمندتر در زنان در دوران میانسالی کمک کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان