می دانستید دو بار نوجوان می شوید ؟

خط سلامت: میانسالی زمان فکر کردن درباره خویشتن و زمانی برای در نظر گرفتن گذشته، حال و آینده است.

می دانستید دو بار نوجوان می شوید ؟

به گزارش خط سلامت در سنین میانسالی انسان ها، شروع به فکر کردن در مورد مدت زمان باقیمانده و نحوه استفاده از آن زمان می کنند.

ویژگی های دوره میانسالی

در دوره میانسالی گذر زمان مانند یک تلنگر است. در این دوره به جای اینکه افراد، زندگی در لحظه حال را تجربه کنند؛ شروع به فکر کردن به این می کند که چند سال از عمرشان باقی مانده است. این امر آنها را تشویق می‌کند تا روابط و فعالیت‌هایی را که تا کنون بیشترین اهمیت را برایشان داشته، به حداقل برسانند.

میانه‌سالی زمان تأمل در خود است؛ زمانی در زندگی‌تان که به این فکر می‌کنید که چه کسی بوده‌اید، چه کسی هستید. میانسالی ، زمانی برای اتصال بین گذشته، حال و آینده است. به خود اجازه دهید تا در مورد همه یادگیری ها و تجربه های رشدی خود فکر کنید و در عین حال جرأت داشته باشید که تجارب جدید را خلق کنید.

هویت میانسالی

در میانسالی ، شما اساساً در حال بازبینی جستجوی هویت در دوران نوجوانی هستید؛ بنابراین اگر حس بی قراری و کنجکاوی در این دوره، آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که قبلاً هم در جستجوی هویت بوده اید. چالش در این مرحله از زندگی شما یافتن زمان و مکان مورد نیاز برای درگیر شدن در تفکر عمیق است. این کار آسانی نیست، چرا که در میانسالی ، فرد با انواع مختلفی از تعهدات، در زندگی شخصی و عاطفی، روبرو است. اگر بتوانید راهی برای زدن دکمه مکث پیدا کنید، حتی برای چند دقیقه، تجربه تفکر عمیق می‌تواند واقعاً مفید باشد و به شما این امکان را می‌دهد که آگاه شوید، شکرگذار هر آنچه در طول زندگی آموخته‌اید باشید و در نظر بگیرید که چه چیزی برای حرکت رو به جلو لازم دارید.

تیک تاک ساعت میانسالی

وقتی به میانسالی می رسیم یک اتفاق جالب می افتد. افراد در میانسالی به جای تمرکز روی سال های زندگی‌ خود، شروع به فکر کردن در این زمینه می کنند که چند سال باقی مانده است. مثل این است که یک لامپ در ذهن فرد خاموش می شود و او را مجبور می کند پیش خودش اعتراف کند: هیچ یک از انسان ها زمان بی پایان ندارند. سپس این سؤال پیش می‌آید که چگونه می‌خواهم زمان باقیمانده را بگذرانم؟

ممکن است فکر کنید که این یک فکر افسرده‌ کننده است، اما در واقع می‌تواند به طرز باورنکردنی روشن‌کننده زندگی باشد. این حس جدید می‌تواند شما را تشویق کند که روابط و فعالیت‌هایی را که تا آن لحظه فکر می کردید برایتان مهم‌ترین چیز است، به حداقل برسانید و عمیقا فکر کنید که می خواهید در این مدت باقیمانده چه کاری را انجام دهید. اگر روزهایی را برای زندگی به شما هدیه دهند که می‌توانید درآن ها کاری که می‌خواهید انجام دهید، چگونه آن زمان را سپری می‌کنید؟ آیا آن زمان را به تنهایی یا با با افراد دیگر می گذرانید؟ چه فعالیت هایی انجام می دهید؟ افق زمانی تأثیرات قدرتمندی بر اهداف و انگیزه افراد دارد و منجر به تفکر عمیق می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان