فواید رابطه جنسی برای پدر بزرگ و مادربزرگ ها

خط سلامت: داشتن رابطه جنسی در سنین بالاتر می تواند شما را شادتر و سالم تر کند .

فواید رابطه جنسی برای پدر بزرگ و مادربزرگ ها

به گزارش خط سلامت فعالیت جنسی بخشی ضروری از روابط صمیمانه است، اگرچه با بالا رفتن سن افراد کاهش می یابد. اما اگرچه تحقیقات نشان می‌دهد که تناوب فعالیت جنسی می‌تواند با افزایش سن کاهش یابد، برای بسیاری از افراد مسن، رابطه جنسی همچنان بخش مهمی از زندگی آنها باقی مانده است .

یک تصور غلط رایج وجود دارد که با افزایش سن افراد علاقه خود را به رابطه جنسی و توانایی رفتار جنسی از دست می دهند. اما نظرسنجی ها نشان می دهد، این گونه نیست.

این واقعیت که بسیاری از افراد با بالا رفتن سن هنوز رابطه جنسی دارند ، خبر خوبی است، زیرا همانطور که تحقیقات جدید نشان می‌دهد هر چه افراد مسن‌تر رابطه جنسی کمتری داشته باشند، بیشتر احتمال دارد که مشکلات روحی و جسمی را تجربه کنند.

مردانی که کاهش میل جنسی را گزارش کرده‌اند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان یا سایر بیماری‌های مزمن هستند که فعالیت‌های روزانه آنها را محدود می‌کند. مردان و زنانی که کاهش فراوانی فعالیت‌های جنسی را گزارش کرده‌اند نیز بیشتر احتمال دارد که سطح سلامتی خود را بدتر کنند و مردان مبتلا به اختلال نعوظ نیز بیشتر در معرض ابتلا به سرطان یا بیماری عروق کرونر قلب بودند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که تغییرات در میل یا عملکرد جنسی می تواند در نتیجه بیماری در مراحل اولیه و تشخیص داده نشده باشد.

تحقیقات همچنین نشان داد افراد مسن در هنگام فعالیت جنسی بیشتر از زندگی لذت می برند و کسانی که کاهش در فعالیت جنسی را تجربه می کنند، نسبت به کسانی که سطح میل، فعالیت و عملکرد جنسی خود را در زندگی بعدی حفظ می کنند، بهزیستی ضعیف تری را گزارش می دهند. همچنین مردانی که در مراحل بعدی زندگی جنسی فعال هستند، در مقایسه با افرادی که این کار را نمی کنند، عملکرد شناختی بهتری دارند.

هورمون های خوب را احساس کنید

بر کسی پوشیده نیست که رابطه جنسی می تواند به تولید این عامل "احساس خوب" کمک کند. این بیشتر به این دلیل است که در طول رابطه جنسی ، اندورفین ترشح می شود که باعث ایجاد احساس شادی یا شادی می شود. این فقط بر سلامت روان ما تأثیر نمی گذارد، زیرا سطوح بالاتر اندورفین نیز با فعال شدن بیشتر سیستم ایمنی مرتبط است که ممکن است خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را کاهش دهد.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که با شریک زندگی خود رابطه جنسی دارند، احتمالاً رابطه نزدیک تری نیز دارند و نزدیکی به شریک زندگی با سلامت روانی بهتر مرتبط است .

رابطه جنسی می تواند شما را به عنوان یک زوج نزدیک نگه دارد، سطح استرس را کاهش دهد و سیستم ایمنی شما را تقویت کند. همچنین مهم است به یاد داشته باشید که رابطه جنسی نوعی فعالیت بدنی است - اغلب با شدت متوسط ​​انجام می شود - که تقریباً چهار کالری در دقیقه می سوزاند. همه ورزش ها دارای فواید سلامتی هستند و رابطه جنسی با آنها تفاوتی ندارد. بنابراین قطعاً این امکان وجود دارد که بتوانید از فعالیت جنسی منظم فواید سلامت روحی و جسمی به دست آورید.

تلاش برای موقعیت های جدید

البته، رابطه جنسی تنها عاملی نیست که می تواند به بهبود سلامت و تندرستی در سنین بالاتر کمک کند اما همانطور که تحقیقات نشان می دهد، افراد مسن از میل جنسی خالی نیستند و یک زندگی جنسی فعال چیزی است که باید تشویق شود. در واقع، این امکان وجود دارد که یک زندگی جنسی منظم و بدون مشکل به سلامت روانی (و احتمالاً جسمی) بهتری منجر شود.

اما اطلاعات و تشویق برای امتحان کردن موقعیت های جنسی جدید و کشف انواع مختلف فعالیت های جنسی به طور منظم به افراد مسن داده نمی شود و در بسیاری از موارد، وقتی صحبت از افراد مسن و رابطه جنسی به میان می‌آید، پزشکان نمی‌خواهند در مورد آن صحبت کنند .

همانطور که تحقیقات نشان می دهد رابطه جنسی می تواند به افراد کمک کند تا زندگی شادتر و سالم تری داشته باشند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان