رابطه صمیمی حلقه گمشده روانی پدربزرگ و مادربزرگ ها

خط سلامت: داشتن رابطه صمیمی مخصوص جوانان نیست و انسان ها در ادوار مختلف زندگی نیاز دارند، دوست داشته باشند و دوست داشته شوند.

رابطه صمیمی حلقه گمشده روانی پدربزرگ و مادربزرگ ها

به گزارش خط سلامت تجربه رابطه صمیمی در سنین پیری نه تنها تعجب آور نیست، بلکه منجر به افزایش احساس نیرومندی و خوشبختی در سالمندان می شود.

روابط صمیمی ، دارویی برای سالمندان

برقراری رابطه صمیمی ، با سطوح پایین‌تر استرس و افسردگی و افزایش سطح سلامت جسم و روان مرتبط است. رابطه صمیمانه با یک دوست، برای یک سالمند می تواند امید بخش باشد. سالمندان دنیای غریبی دارند، آن ها با انبوهی از فشارها دست و پنجه نرم می کنند. اشتغال خاطر به مرگ، تحت فشار بودن از جانب فرزندان و از دست دادن همسر، تنها چند مورد از فشارهایی است که آن ها تجربه می کنند؛ با هر امکاناتی که در دسترس دارید به سالمندان کمک کنید احساسات مثبت نظیر احساس ارزشمندی را تجربه کنند.

چند راه برای کمک به سالمندان

علاوه بر داشتن رابطه صمیمی، برای کمک به سالمندان راه های دیگری وجود دارد، برخی از آن ها عبارتند از:

رعایت حریم خصوصی سالمندان

مشارکت سالمندان در تصمیم گیری ها

گوش دادن به آنچه سالمندان مهم می دانند. این امر بستری برای برقراری رابطه صمیمی فراهم می کند. سالمندان جهانی متفاوت از جوانان و نوجوانان دارند، آن ها گهگاهی صندوقچه خاطرات خود را مرور می کنند و با اشتیاق قصد دارند مواردی را با شما به اشتراک بگذارند؛ شنونده خوبی باشید و سعی کنید با هیجانات آن ها همراه شوید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان