ترکیب این ماده مغذی با قهوه آرامش به ارمغان می آورد

خط سلامت : ترکیبی از پروتئین ها و آنتی اکسیدان ها خواص ضد التهابی در سلول های ایمنی را دو برابر می کند. طبق یک مطالعه جدید در دانشگاه کپنهاگ، ظاهراً همینطور است.

ترکیب این ماده مغذی با قهوه آرامش به ارمغان می آورد

به گزارش خط سلامت محققان امیدوارند بتوانند اثرات سلامتی روی انسان را مطالعه کنند.

هر زمان که باکتری ها، ویروس ها و سایر مواد خارجی وارد بدن می شوند، سیستم ایمنی بدن با استفاده از گلبول های سفید و مواد شیمیایی برای محافظت از ما واکنش نشان می دهد. این واکنش که معمولاً به عنوان التهاب شناخته می‌شود، روی تاندون‌ها و ماهیچه‌ها تاثیر گذاشته و موجب بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید می شود.

آنتی اکسیدان های معروف به پلی فنول ها در انسان، گیاهان، میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. این گروه از آنتی اکسیدان ها همچنین توسط صنایع غذایی برای کاهش اکسیداسیون و بدتر شدن کیفیت مواد غذایی و در نتیجه جلوگیری از بد طعم و ترش شدن استفاده می شود. پلی فنول ها همچنین برای انسان مفید هستند، زیرا به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک می کنند که باعث التهاب می شود.

قدرت دو برابر در مبارزه با التهاب

محققان مشاهده کردند که سلول‌های ایمنی تیمار شده با ترکیبی از پلی فنل‌ها و اسیدهای آمینه دو برابر بیشتر از سلول‌هایی که فقط پلی‌فنول‌ها به آنها اضافه شده بود، در مبارزه با التهاب مؤثر بودند.

قهوه با شیر

مطالعات قبلی توسط محققان نشان داد که پلی فنول ها به پروتئین های موجود در محصولات گوشتی و شیر متصل می شوند. در مطالعه جدید محققان آزمایش کردند که آیا مولکول ها در نوشیدنی قهوه با شیر نیز به یکدیگر متصل می شوند یا خیر. در واقع، دانه های قهوه پر از پلی فنول هستند، در حالی که شیر سرشار از پروتئین است.

نتایج نشان می‌دهد واکنش بین پلی فنول‌ها و پروتئین‌ها در برخی از نوشیدنی‌های قهوه با شیر نیز اتفاق می‌افتد.

ماریان نیسن لوند می‌گوید: در یک غذای گوشتی با سبزیجات یا اسموتی، اگر مقداری پروتئین مانند شیر یا ماست اضافه شود، همین اتفاق می افتد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان