نسخه عکس العمل نشان دادن در برابر بدرفتاری / لازم نیست سکوت کنید!

خط سلامت: بدرفتاری و بی انصافی هایی که گاه از سوی دیگران نسبت به ما اعمال می شود چنان آزار دهنده است که نمی توان به آن بی توجهی کرد. با این همه روانشناسان بالینی نسخه دیگری برای ما تجویز می کنند.

نسخه عکس العمل نشان دادن در برابر بدرفتاری / لازم نیست سکوت کنید!

بدرفتاری و بی انصافی یکی از مواردی است که بسیاری از افراد را رنجیده خاطر می کند. به گزارش خط سلامت همه با افرادی مواجه شده‌ایم که نسبت به ما بدرفتار ، بی‌ادب، بی‌انصاف بوده اند مانند: انتقاد رئیس، عصبانیت بی مورد اعضای خانواده.

منبع این بی انصافی هر چه که باشد، در ذهن ما جا می گیرد مانند آهنگ آزاردهنده ای که در سر ما بارها می چرخد. هر بار که خاطرات را مرور می کنیم، تلخی خشم و ناامیدی خود را می چشیم ومی گوییم: باورم نمی شود که آنها این را گفته اند. وقتی کسی ما را متهم به انجام کار اشتباهی می‌کند، ممکن است عصبانی شویم و اگر این اتهام دروغ باشد با پیامدهای عاطفی بیشتری درگیر می شویم. چگونه می‌توان اجازه نداد رفتار بد دیگران روز ما را خراب کند؟

پذیرش بدرفتاری های دیگران

با پذیرش شروع کنید. پذیرش در اینجا به معنای اذعان به این است که چنین چیزهایی در دنیا اتفاق می افتد. مردم ناعادلانه رفتار می کنند. همکاران ما را ناراحت می کنند. بسیاری از کشمکش‌هایی که ما را پس از این برخوردها به بن‌بست می‌اندازد، اصرار ما بر این است که نمی‌توانیم باور کنیم آنها این کار را انجام داده‌اند. وقتی متوجه شدید این مقاومت را رها خواهید کرد بگویید: گاهی اوقات مردم اینطور هستند. همچنین ممکن است لازم باشد بپذیرید که با وجود تمایل شدید برای انتقام، چیزی از فشار وارد شده به شما کم نخواهد کرد.

تعریف مجدد از برنده شدن

اگر می‌خواهید از این حس که شکست خوردید، عبور کنید، داستانی را که در مورد برد و باخت در این برخوردها برای خود تعریف و تجدید نظر کنید. بعید است که رفتار تلافی جویانه احساس بهتری در شما ایجاد کند. حتی زمانی که تحریک می شویم و عکس العمل نشان می دهیم، احساس ناراحتی مضاعفی می کنیم.

پشیمانی را رها کنید

بیشتر مواقعی که از بدرفتاری غافلگیر می شویم، به یک رفتار کاملاً ویرانگر فکر می کنیم با این حال، خیال‌پردازی‌های ما واقع بینانه نیست زیرا افراد با رفتار ناپسند مهارت فوق العاده ای دارند. تصور اینکه حرف آخر را می زنم سرگرم کننده است، اما به رضایتی را تصور می کنیم نخواهیم رسید. به همین دلیل بپذیریم که در نامهربانی مهارت چندانی نداریم.

خشم خود را مشاهده کنید

بدرفتاری منجر به «تحریک‌ متا» می شود یعنی ناراحتی از ناراحتی. ممکن است بدانیم ادامه دادن یک مساله تشنج زا بیهوده است، اما به تکرار آن ادامه می دهیم. هر چه بیشتر خود را مجبور کنیم که به آن فکر نکنیم، بیشتر در آگاهی ما نفوذ می کند.

به جای مبارزه با کاری که ذهن انجام می دهد، دیدگاه خود را تغییر دهید. مهم نیست به چه فکر می کنید یا چه احساسی دارید، نیم قدم به عقب بردارید و آن را مشاهده کنید. توجه کنید چه تجربه جالبی دارید. احساسات فیزیکی در بدن، روی تنفس تاثیر دارد و بر افکار و خیالاتی که در ذهن می گذرد؛ موثر است. به جای هم ذات پنداری کامل با آنها، به خشم و نشخوار فکری توجه کنید. واکنش هایی که شما دارید تا حد زیادی زندگی خاص خود را دارد. همه آنها را با کنجکاوی و شفقت نگه دارید.

خوشبختی و شادی

ممکن است به طور ضمنی باور داشته باشید که دیگران شادی شما را تعیین می کنند: اگر با شما خوب رفتار کنند، احساس رضایت می کنید. اگراین کار را نکنند، شما احساس ناراحتی می کنید، اما در حقیقت، رفتار دیگران فقط به آنها مربوط می شود و رفاه ما نباید به کاری که انجام می دهند بستگی داشته باشد. فقط به این دلیل که کسی چیزی را پایین می اندازد به این معنی نیست که باید آن را برداریم. مجبور نیستیم شادی خود را به کسی برون سپاری کنیم و بدرفتاری را با بدرفتاری پاسخ دهیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان