خودشیفتگی چقدر باهوش رابطه دارد؟ / این مطلب را بخوانید تازه متوجه قصه می شوید

خط سلامت: القای احساسات خودشیفتگی باعث می شود افراد هوش خود را بیش از حد ارزیابی کنند القای احساسات خودشیفتگی می تواند باعث شود افراد هوش خود را بیش از حد ارزیابی کنند.خودشیفتگی اغلب به عنوان یک ویژگی شخصیتی ثابت در نظر گرفته می شود، اما می تواند یک حالت موقتی نیز باشد. به عنوان مثال، وقتی فردی مورد تحسین قرار می گیرد، خودشیفتگی او افزایش می یابد. افراد دارای خودشیفتگی بالا تمایل دارند توانایی های خود را در بسیاری از زمینه ها، به ویژه هوش، دست بالا ارزیابی کنند.

خودشیفتگی چقدر باهوش رابطه دارد؟ / این مطلب را بخوانید تازه متوجه قصه می شوید

به گزارش خط سلامت نتایج نشان داد خودشیفتگی بر هوش خودارزیابی شده تأثیر معناداری دارد.

تفاوت‌های جنسیتی

این مطالعه همچنین تفاوت‌های جنسیتی را که در هوش خودارزیابی‌شده یافت می‌شود، تکرار کرد و مردان هوش بالاتری نسبت به زنان گزارش کردند. این نتایج می تواند نشان دهد که ادراکات از هوش خود می تواند سیال باشد و می تواند با شخصیت فرد تغییر کند.

خودشیفتگی و هوش

این مطالعه گام های جالبی برای درک هوش خود ادراک شده و رابطه آن با خودشیفتگی حالت برداشت. با وجود این، محدودیت هایی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

زاجنکوفسکی و همکارانش نوشتند: در نتیجه، تزریق موقت خودشیفتگی منجر به ارزیابی نسبتاً مثبتی از هوش فرد می‌شود. این ارزیابی پیامدهای پایین دستی برای هدف تحصیلی، پیشرفت تحصیلی و رفاه دارد. این یافته‌ها فرصت‌های هیجان‌انگیزی را برای درک تأثیرات تغییرات لحظه‌ای در خودشیفتگی بر نحوه عملکرد باز می‌کند برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان