این ادویه دم دستی داروی اضطراب و افسردگی است

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی قوی است. کورکومین موجود در این ادویه منجر به تقویت سلامت مغز می شود و نقش مهمی در تسکین اضطراب ایفا می کند.

این ادویه دم دستی داروی اضطراب و افسردگی است

زردچوبه و خواص آن به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. پژوهش های متعدد نشان داده است کورکومین موجود در زرد چوبه، علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه نشان داده است زردچوبه به واسطه دارا بودن مقادیر قابل توجه کورکومین، تاثیر داروهای ضد افسردگی را افزایش می دهد.

زردچوبه و تداخل دارویی

زردچوبه به هیچ عنوان نمی تواند جایگزینی برای مصرف داروهای ضد افسردگی باشد.  اگر از داروهای ضد افسردگی یا سایر داروها استفاده می کنید، قبل از افزودن زردچوبه به رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید. زیرا خطر تداخل دارویی وجود دارد.

هرگز نباید به جای داروهای تجویز شده از زردچوبه یا کورکومین استفاده کنید. این ادویه و همچنین سایر داروهای طبیعی اضطراب و افسردگی را فقط باید تحت نظر پزشک امتحان کنید.

روش های مصرف زردچوبه

زردچوبه یک ادویه است و در غذاهای مختلف به عنوان طمع دهنده مورد استفاده قرار می گیرد،  علاوه بر این شما می توانید ریشه زردچوبه تازه را به اسموتی های خود اضافه کنید یا از پودر زردچوبه ارگانیک استفاده کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان