در این 2 موقعیت اگر اضطراب دارید، شرایط روانی تان وخیم است / بدون معطلی به روانشناس مراجعه کنید

خط سلامت: اضطراب یک احساس ناخوشایند است که معمولا در پاسخ به برخی موقعیت ها تشدید می شود. پژوهش ها نشان داده است اضطراب شدید احتمال ابتلا به بیماری های روانی و جسمانی را افزایش می دهد.

در این 2 موقعیت اگر اضطراب دارید، شرایط روانی تان وخیم است / بدون معطلی به روانشناس مراجعه کنید

اضطراب مزمن و شدید فرد را در معرض بیماری های روانی و جسمانی قرار می دهد. 

به گزارش خط سلامت اضطراب و استرس شدید، منجر به ترشح بیش از حد هورمون کورتیزول می شود و تضعیف سیستم ایمنی را به دنبال دارد.

اضطراب چه زمانی جدی است؟

اضطراب و استرس همواره احساساتی منفی نیستند.

احساس اضطراب (به شرطی که شدید نباشد)، انگیزه فرد را برای عملکرد مطلوب افزایش می دهد؛ در مقابل تحقیقات نشان داده است اضطراب شدید عملکرد فرد را در ابعاد مختلف زندگی مختل می کند. در ادامه برخی شرایطی که نشان می دهد، اضطراب شدید و جدی است را معرفی می کنیم:

تجربه اضطراب از صبح تا آخر شب

سطح بالایی از اضطراب در طول روز، که تا غروب کاهش نمی یابد، دلیلی برای نگرانی است. محققان می گویند: برای اکثر افراد مضطرب، نگرانی شان معمولاً در پایان روز کاهش می یابد. اما این مساله در مورد افرادی که دارای سطوح بالاتری از نگرانی هستند صدق نمی کند.

زمانی که شدت اضطراب با منبع نگرانی نامتناسب باشد،این ناهماهنگی می تواند باعث نگرانی شود. اگر فرد آنقدر نگران امتحان آینده است که نمی تواند روی مطالعه تمرکز کند، یا آنقدر نگران طوفان است که خانه را ترک نمی کند، پس نگرانی به محدوده مشکل زا تبدیل شده است. اگر نگرانی با اهداف و ارزش های زندگی روزمره تداخل داشته باشد، احتمالاً اضطراب به سطح بالینی رسیده است.

خواب نامناسب

عواملی همچون سبک زندگی سالم مانند اولویت دادن به خواب و ورزش منظم به کاهش اضطراب کمک می کند. همچنین وقتی نگران موضوعی هستیم که کنترل کمی روی آن داریم یا اصلاً کنترلی روی آن نداریم، اضطراب افزایش می یابد. اضطراب به رویاها نفوذ می کند و باعث می شود فرد خواب ناآرامی را تجربه کند.

رویای افراد مضطرب در مقایسه با افراد عادی

تعقیب کردن و تعقیب شدن

مورد حمله فیزیکی و مواجهه با اقدامات تهاجمی

منجمد شدن از ترس

نزاع و تعاملات کلامی پرخاشگرانه

اضطراب و ترس از اقدامات تهاجمی دیگران

ترس از افتادن و در خطر افتادن

طرد شدن در موقعیت های اجتماعی

فوت والدین و اعضای خانواده

تصادف با اتومبیل یا هواپیما

مواجهه با شکست ها و ناموفق بودن

طبق مطالعه روی 33 زوج متاهل که در مورد اضطراب انجام شد. چنانچه زوجی دچار اضطراب شود، زوج مقابل نیز احساس ناراحتی را تجربه می کرد.

محققان می گویند: این امکان وجود دارد که وقتی زوج ها در مدیریت اضطراب از طریق اجتناب با هم تبانی می کنند، ممکن است به طور ناخواسته میزان پریشانی مشترک را روز به روز حفظ یا تشدید کنند.

مسائل مربوط به سلامت روان، مانند بیماری های جسمی، اجتناب ناپذیر است. مشکل زمانی شروع می شود که افراد برای مدت طولانی نسبت به اضطراب خود بی توجه باشند. با مراقبت از سطح اضطراب خود و جستجوی کمک در مواقعی که به آن نیاز دارید می توانید به میزان زیادی سلامتی و سبک زندگی خود را مدیریت کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان