اختلال خواب مرگ عبور از سوگ و مرگ را پیچیده می کند

خط سلامت: اختلال خواب، علایم سوگ را تشدید می کند. افرادی که الگوی خواب نامناسبی دارند، معمولا در نتیجه تجربه فقدان احساسات منفی شدیدتری را تجربه می کنند.

اختلال خواب مرگ عبور از سوگ و مرگ را پیچیده می کند

اختلال خواب علایم سوگ را تشدید می کند.

به گزارش خط سلامت محققان پس از یک پژوهش جامع در خصوص رابطه بین سوگ و مشکلات خواب دریافتند کسانی که قبل از مرگ عزیزان، چالش های مداوم در به خواب رفتن و اختلالات خواب را تجربه می کنند، غم و اندوه پیچیده تری را پس از تجربه ی مرگ عزیزان تجربه می کنند. 

اختلال خواب و تشدید علایم سوگ  

اختلال خواب و ناتوانی در به خواب رفتن باعث می شود افراد در نتیجه تجربه فقدان، هیجانات منفی شدید تری را تجربه کنند و مراحل سوگ را سخت تر  شت سر بگذرانند. بسیاری از افراد، هنگام تجربه مرگ و سوگ، اختلالات خواب را تجربه می کنند. همچنین افرادی که دچار غم و اندوه طولانی تر هستند معمولاً اختلالات خواب مداوم دارند. 

چرا خواب به روند عزاداری تاثیرمی گذارد؟

محققان در مرکز پزشکی دانشگاه هلند داده های مطالعه چند ساله را بررسی کردند، که در آن گروهی از بزرگسالان میانسال و مسن را به مرور زمان دنبال و جنبه های مختلف سلامت جسمی و روانی آنها را بررسی می کرد. اختلالات خواب یک عامل خطر برای ایجاد غم و اندوه پیچیده پس از مرگ و از دست دادن عزیزان است.

خواب هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روانشناختی حیاتی است، به همین دلیل بر روند عزاداری و سوگ تأثیر بگذارد.

خواب برای پردازش حوادث احساسی که در طول روز اتفاق می افتد مهم است. خواب همچنین به افراد کمک می کند تا جسم خود را استراحت دهند و قوای روانی خود را بازیابی کنند. غم و اندوه یک تجربه بسیار استرس زا برای بدن است. امکان استراحت و بازیابی احتمالاً به ما کمک می کند تا روز بعد کمی آمادگی جسمانی بیشتری برای کنار آمدن با غم و اندوه داشته باشیم.

اختلالات خواب موقت

اختلالات خواب موقت قبل از مرگ و سوگ یکی از عزیزان - مانند بی خوابی ناشی از استرس در هنگام مراقبت از یکی از اعضای خانواده بیمار - آنقدرها نگران کننده نیستند. آنچه بیشتر باعث نگرانی می شود ، مسئله اختلالات خواب مداوم است که به احتمال زیاد فرد را در معرض غم و اندوه پیچیده قرار می دهد.

اوکانر پیشنهاد می کند مراقبت های بهداشتی هنگام معالجه شخص داغدیده باید با بررسی سابقه اختلالات خواب او باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان