روانشناسی شخصیت/ این ویژگی های شخصتی عمرتان را زیاد می کند

خط سلامت: عمر طولانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. پژوهش ها نشان داه است طول عمر با ویژگی های شخصیتی رابطه مستقیم دارد.

روانشناسی شخصیت/ این ویژگی های شخصتی عمرتان را زیاد می کند

عمر طولانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. علاوه بر ژنتیک و سبک زندگی، ویژگی های شخصیتی نیز بر طول عمر تاثیر می گذارد.

به گزارش خط سلامت محققان در تلاش برای پاسخ به این سوال هستند که "چرا برخی افراد طول عمر بیشتری نسبت به سایر افراد دارند؟" متوجه شدند افراد وظیفه شناس و با وجدان معمولا طول عمر بیشتری دارند.

عمر طولانی و ویژگی های شخصیتی

طول عمر تاحدودی متاثر از ویژگی های شخصیتی است.

پژوهش نشان داده است افراد با وجدان تمایل به زندگی طولانی تر دارند. شخصیت در طول زندگی از مراحل اولیه رشد تا انباشت تفکر احساس و رفتار در طول سال های بعد از زندگی و قبل از مرگ نقش بسیار مهمی را در زندگی افراد دارد. اما اینکه چقدر شخصیت بر سلامتی طولانی مدت و طول عمر موثر است، یافته ای است که در برخی پژوهش ها مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان داده است شخصیت های مثبت تر عمر طولانی تری داشته و از سیستم ایمنی قوی تری برخوردارند.

چرا شخصیت های مثبت عمر طولانی دارند؟

سیستم ایمنی بدن مستقیماً با شخصیت افراد مرتبط است و باعث می‌شود افرادی که از شخصیت‌های مثبت تری برخوردارند معمولاً طولانی تر زندگی کنند.

محققان دریافتند افرادی که از نظر ویژگی شخصیتی وظیفه‌شناسی کمتری دارند (یعنی گرایش به مسئولیت پذیری سازماندهی و خودکنترلی شان کمتر است) از با ۴۰ درصد افزایش خطر مرگ در آینده نسبت به هم سن و سالان خود بیشتر مواجه اند.

محققان در این بررسی متوجه شدند که نشانگر های بیولوژیکی در این زمینه نقش دارند و افرادی که وظیفه شناسی بیشتری دارند سیستم ایمنی بدن آنها و مکانیسم های بیولوژیکی آنها فعال تر عمل می‌کند، این اولین بار است که محققان زمینه های شخصیتی را با میزان طول عمر و مرگ و میر افراد مرتبط یافته‌اند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان