بیش فعالی با این عبارت ها بیشتر می شود

خط سلامت: بیش فعالی به الگویی پایدار با نشانه هایی از قبیل توجه نداشتن و مشکلات رفتاری  اطلاق می شود .

بیش فعالی با این عبارت ها بیشتر می شود

معمولا والدین کودکان کودکان مبتلا به بیش فعالی از رفتارهای تکانشی و بدون کنترل فرزندان شان شکایت داشته که به افت تحصیلی و مشکلات عدیده در زمینه یادگیری و ارتباطات متقابل می انجامد . انحراف توجه و اختلال در حافظه از مشکلات عمده کودکان کودکان مبتلا به بیش فعالی محسوب می شود که اکثر متخصصان تجویز داروهای محرک مانند ریتالین را راه حلی برای کنترل این مشکل و کمک به فرایند درمان معرفی می کنند .

به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است درصد بالایی از کودکان مبتلا به  بیش فعالی، هنگام انجام حرکات فیزیکی مانند: توپ بازی یا دوچرخه سواری بهتر از عهده انجام تکالیف کلاسی بر می آیند. در واقع انجام کار فیزیکی و فعالیت ذهنی به طور همزمان، در مهار برانگیختگی این کودکان پرجنب و جوش نقش مهمی ایفا می کند .

عبارت های ممنوعه و بیش فعالی

بسیاری از پژوهشگران معتقدند، کودکان مبتلا به بیش فعالی در اندیشیدن و حل مسئله ناتوان نیستند، بلکه تکانشی بودن آن ها باعث می شود پیش از آنکه زمانی را به فکر کردن اختصاص دهند؛ عمل می کنند. از این رو پافشاری والدین یا مربیان برای آرام نگه داشتن کودک مبتلا به بیش فعالی و استفاده از عباراتی مانند: گوش کن، آرام بنشین و تمرکزداشته باش، توانایی کودک را برای یادگیری و تمرکز افزایش نمی دهد.

 آموزش به کودکان مبتلا به بیش فعالی

 محققان عقیده دارند لازم است به کودکان مبتلا به بیش فعالی اجازه داد تا با انجام حرکات فیزیکی و برانگیختگی های اضافی که مخصوص بیش فعال ها است، انرژی شان را تخلیه کنند و سپس به انجام تکالیف و فعالیت های ذهنی بپردازد. در واقع انجام همزمان یا نزدیک به هم تکالیف و جنب و جوش های فیزیکی؛ مشکلات توام با بیش فعالی از قبیل شکست تحصیلی، طرد شدن توسط همسالان، اختلالات رفتاری و ارتباطی را کاهش می دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان