تکنیک های روانی برای کاهش خستگی مادران

خط سلامت: خستگی دلایل مختلفی دارد. وظایف شغلی زیاد و استرس های مزمن از عمده ترین دلایل خستگی فیزیکی و روانی هستند.

تکنیک های روانی برای کاهش خستگی مادران

خستگی عملکرد فرد را در ابعاد مختلف زندگی تحت تاثیر قرار می دهد. زنانی که به تازگی مادر شده اند، معمولا در نتیجه تغییر سبک زندگی و افزایش مسئولیت، احساس خستگی شدیدی را تجربه می کنند.

به گزارش خط سلامت لازم است زنان مراقب وضعیت جسمانی و روانی خود باشند و احساس خستگی و بی انرژی بودن را نادیده نگیرند، زیرا با کاهش سطح انرژی، بدن دیگر نمی تواند به انجام وظایف خود بپردازد.

خستگی مادران چگونه کاهش می یابد؟

خستگی در نتیجه تغییر سبک زندگی و افزایش مسئولیت ها افزایش می یابد. چند راه برای کاهش احساس خستگی در  زنانی که به تازگی مادر شده اند وجود دارد:

نوشیدن آب کافی

کم آبی بدن هر چند که خفیف باشد، ‌زنان را با احساس سردرد، خستگی و فقدان انرژی رو به رو می کند. نوشیدن یک بطری آب معجزه درمان این مشکل به ساده ترین شکل است.

دوش گرفتن

حمام و دوش گرفتن در وسط روز یک حس جدید و انرژی بخش در وجود شما تزریق می کند و از خستگی کم خواهد کرد به گونه ای که با ناباوری می توانید تا ساعت های عصر این انرژی را با خود داشته باشید.

شارژ طلایی انرژی

استراحت های کوتاه 15 تا 20 دقیقه ای را از خود دریغ نکنید. احساس گناه حاصل از اینکه شما با اختصاص دادن این فرصت به خود در امور فرزندان کوتاهی نکنید را دور بیندازید . متخصصان این فرصت را به عنوان شارژ طلایی انرژی و عامل کاهش خستگی می نامند . پس هر روز بدن تان را به شارژ طلایی همراه کنید.

ورزش 

ورزش های منظم بهتر از چرت زدن موجب افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی بدن می شود. برداشتن گام های سریع در حال انجام دادن کارها خلا انرژی را پر می کند .

تغذیه مناسب

خوردن یک صبحانه سالم در حفظ انرژی در طول روز موثر است. مطالعات نشان می دهد مادرانی که به جای نوشیدن قهوه ، چای و …. از لقمه های نان و پنیر و گردو استفاده کرده اند از سطح انرژی بالاتری در طول روز برخوردار بوده اند.

حفظ قند خون

نوسانات قند خون در طول روز موجب احساس خستگی می شود . بنابراین باید میان وعده ها را به درستی انتخاب کرد. به جای مصرف مواد قندی و مواد خوراکی شیرین بهتر است از ریز مغذی های انرژی زا استفاده کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان