حافظه بیماران آلزایمری گول تان نزند/ این یافته عجیب را جدی بگیرید

خط سلامت: آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است. این بیماری پیشرونده، منجر به تضعیف حافظه می شود. با این حال در بیماران مبتلا به آلزایمر، بازگشت موقتی حافظه نیز دیده می شود.

حافظه بیماران آلزایمری گول تان نزند/ این یافته عجیب را جدی بگیرید

آلزایمر یک بیماری عصب شناختی پیشرونده است، یعنی به مرور زمان علایم این بیماری تشدید می شود و درمانی قطعی برای این بیماری وجود ندارد.

تجمع برخی از انواع آمینواسید ها ( بتا آمیلوئیدها) در مغز علت بروز این بیماری است.

به گزارش خط سلامت آلزایمر منجر به کاهش حافظه و تضعیف توانایی های شناختی می شود، با این حال پژوهش ها نشان داده است علایم این بیماری حالت رفت و برگشتی دارد، یعنی در این افراد بهبود نسبی حافظه گاهی اوقات داده می شود.

آلزایمر و پارادوکس شفافیت

آلزایمر با مجموعه ای از علایم مشخص می شود، ماهیت علایم آلزایمر حالت رفت و برگشتی دارد، به این معنا که بهبود حافظه و شفافیت ذهنی به خصوص در مراحل پایانی بیماری آلزایمر دیده می شود. به این پدیده پارادوکس شفافیت می گویند.

در این پدیده بیماران بدون بروز نشانه ی خاصی ناگهان به گونه ای رفتار می کنند که گویی فردی نرمال هستند و هیچ مشکلی در واکنش به محیط و به یادآوری خاطرات خود ندارند. این پدیده، که در برخی منابع به moment of reality مشهور است، باعث بروز تغییرات بنیادین در مطالعات مرتبط با آلزایمر شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان