عشق زخمی را اینگونه مرهم بگذارید / اگر شکست عاطفی خورده اید بخوانید

خط سلامت: عشق بعد از شکست عاطفی زخمی دردناک است گروهی از افراد این زخم را با روی آوردن به الکل عمیق تر می کنند.

عشق زخمی را اینگونه مرهم بگذارید / اگر شکست عاطفی خورده اید بخوانید

عشق با وجود شیرینی اش وقتی به پایان می رسد یک زخم عمیق بر جا می گذارد. 

به گزارش خط سلامت پس از شکست عاطفی و ایجاد شدن زخم عشق اکثر افراد دچار ناتوانی در شکیبایی و تحمل شده و به دنبال راه حلی هستند که بتوانند با کمک آن مرهمی بر درد شکست عاطفی جانکاه بگذارند. از یاد بردن درد شکست عاطفی و ندیدن جای خالی یار را با چه چیزی می توان پر کرد؟

عده ای از افراد می خواهند زخم عشق حاصل از شکست عاطفی را با الکل یا مواد مخدر پر کنند. اینکه این کار چرا درست نیست را از زبان محققان و روانشناسان بالینی بخوانید.

آیا پناه بردن به الکل و مواد مفید است؟

بعضی افراد برای بی‌حس کردن خود پس از شکست عاطفی به الکل و مواد پناه می‌برند. الکل و مواد مشکل را حل نمی‌کند و فرد از این طریق زندگی بهتری را تجربه نخواهد کرد، بلکه غم و اندوه عشق در جای خود به‌ قوت باقی بوده و تنها زمان بهبود را به تاخیر می اندازد.

داروهای روانپزشکی نیز به دلیل اثرات جانبی آن تا زمانی که لازم نیست و می‌توان از طرق دیگر بر مشکل غلبه کرد، بهتر است مصرف نشوند، ولی اگر شرایط بسیار بغرنج است و به تنهایی از پس موضوع شکست عاطفی بر نمی‌آیید، خواب تان دچار مشکل است و یا اضطراب تان را نمی‌توانید کنترل کنید، با یک روانپزشک مشورت کرده و دارو بگیرید.

زخم عشق و شکست عاطفی نیاز به ترمیم و مهارت دارد که باید آن را در اتاق درمان بیاموزید و متوجه شوید در این شکست عاطفی چقدر سهم داشته اید با این شناخت مشکلات در روابط بیشتر خواهد شد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان