چگونه به مسائل کوچک واکنش ندهید؟

خط سلامت: ما همه در برخی مواقع به مسائل کوچک واکنش‌های بزرگ نشان می‌دهیم، بدون اینکه حتی متوجه آن باشیم. اگر احساس می‌کنید در برابر مسائل جزئی به‌طرز غیرمنطقی عصبانی یا ناراحت می‌شوید، خوشحال باشید؛ چراکه که اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای مدیریت بهتر احساسات خود انجام دهید.

چگونه به مسائل کوچک واکنش ندهید؟

 بسیاری از ما در مواجهه با مشکلات جزئی به‌طرز غیرمنطقی عصبانی می‌شویم. با شناخت محرک‌های خود و استفاده از تکنیک‌های مدیریت احساسات ، می‌توانید از واکنش‌های غیرضروری جلوگیری کنید و به آرامش بیشتری دست یابید.

به گزارش خط سلامت در این مقاله، روش‌های ساده و مؤثری برای مدیریت بهتر احساسات و کاهش استرس در زندگی روزمره معرفی می‌شود.

چگونه از واکنش‌های شدید به مسائل کوچک جلوگیری کنید؟

مشکلات واقعی زمانی شروع می‌شود که ما بیشتر از آنچه که لازم است، نسبت به رویدادها واکنش نشان می‌دهیم. برای مثال، اینکه کسی در ترافیک جلوی شما را بگیرد، دلیل نمی‌شود که فریاد بزنید، و به کسی که در صندلی کناری نشسته فحش بدهید. همه ما این تجربه را داشته‌ایم، اما واقعیت این است که این واکنش‌ها کمکی نمی‌کند و تنها به این معنی است که ما خود را در معرض ایجاد یک مشکل یا تصادف بزرگ‌تر قرار می‌دهیم.

شناخت محرک‌ها

همه ما محرک‌هایی داریم که می‌تواند باعث واکنش‌های بیش از حد ما شود. اگر بدانیم که این محرک‌ها چیست، می‌توانیم یاد بگیریم که در زمان‌هایی که دکمه‌های ما فشار داده می‌شود، خود را بیشتر کنترل کنیم.

اگر کاملاً از محرک‌های خود آگاه نیستید، ممکن است مفید باشد که به هفته گذشته و تمام مواقعی که چیزی شما را ناراحت کرده است، فکر کنید. چه این ناراحتی موجه بود یا نبود، مواردی که بیشترین تأثیر را بر شما گذاشته است، شناسایی کنید. این می‌تواند شامل رد شدن، انتقاد یا حتی موضوعی باشد که به شما مربوط نمی‌شود، مانند صحبت درباره یک شخص خاص.

همچنین مهم است که در آن لحظات به این فکر کنید که آیا خسته، گرسنه یا نگران کار بوده‌اید یا خیر. آخرین باری که واکنش بیش از حد نشان دادید، چه خبر بود؟ آیا مدتی چیزی نخورده بودید؟ آیا در پایان یک هفته پرکار بودید؟ اگر بتوانید بفهمید چه چیزی شما را تحریک می‌کند و شرایط اطراف آن محرک‌ها را درک کنید، ممکن است بتوانید در آینده خود را بهتر مدیریت کنید. این به شما زمان می‌دهد تا درباره آنچه که در آن لحظات که عصبانی شدید، واقعاً اتفاق افتاده است، دیدگاهی پیدا کنید.

انتظارات خود را بررسی کنید

انتظارات واقع‌گرایانه می‌توانند نقش مهمی در کاهش واکنش‌های عاطفی غیرضروری ایفا کنند. در زندگی، نارضایتی‌ها اجتناب‌ناپذیرند و افراد و موقعیت‌ها همیشه قابل پیش‌بینی نیستند. بسیاری از ما زمانی که به مشکلات و احساسات خود تمرکز می‌کنیم، ممکن است واکنش‌های بیش از حد نشان دهیم.

اگر موضوعی برای مدت طولانی شما را آزار می‌دهد، ممکن است کوچک‌ترین نارضایتی‌ها باعث شود که از کوره در بروید. بنابراین، بررسی و مدیریت انتظارات خود امری ضروری است. با رسیدگی به مشکلات گذشته و حل مسائل آزاردهنده، می‌توانید احتمال واکنش‌های شدید به مسائل کوچک را به‌طور چشمگیری کاهش دهید.

برای مدیریت بهتر احساسات، به‌محض بروز مشکلات، باید به آن‌ها رسیدگی کنید. ابراز احساسات از طریق نوشتن در دفترچه می‌تواند به شما کمک کند تا آن‌ها را رها کرده و پیش بروید. در نهایت، با رعایت این نکات و مدیریت انتظارات خود، می‌توانید به‌طور موثرتری به چالش‌های زندگی پاسخ دهید و از بروز واکنش‌های غیرضروری جلوگیری کنید.

نکات برای مدیریت واکنش‌ها

یک لحظه صبر کنید. تغییرات درون خود را شناسایی کنید (تنش در گردن، گرما در گونه‌ها، افزایش ضربان قلب). به تنفس عمیق ادامه دهید و آرام شوید.

عقلانی فکر کنید. درباره آنچه که تازه اتفاق افتاده به‌طور منطقی فکر کنید و خود را به حقیقت عینی نزدیک‌تر کنید تا به تجربه شخصی‌تان. راهی پیدا کنید تا نسبت به آنچه که اتفاق افتاده، مهربان باشید و از شخصی‌سازی آنچه که برای شما رخ داده، دوری کنید.

عمل کنید. خود را با جملات «من» بیان کنید یا از موقعیت خارج شوید. اگر هنوز ناراحت هستید، راهی برای تغییر احساس خود پیدا کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان