خودشیفتگی و سادیسم با افزایش میل جنسی و تماشای پورنوگرافی به سراغ تان می آید/ نتایج یک مطالعه جدید

خط سلامت: مطالعه‌ای جدید نشان داده است دو ویژگی شخصیتی تاریک، یعنی خودشیفتگی و سادیسم روزمره، بیشترین ارتباط را با افزایش میل جنسی و تماشای بیشتر پورنوگرافی دارند. این نتایج در مجله Personality and Individual Differences منتشر شده است.

خودشیفتگی و سادیسم با افزایش میل جنسی و تماشای پورنوگرافی به سراغ تان می آید/ نتایج یک مطالعه جدید

مطالعه‌ای جدید که در مجله Personality and Individual Differences منتشر شده است، ارتباط بین برخی ویژگی‌های شخصیتی تاریک و رفتارهای جنسی را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش خط سلامت بر اساس این پژوهش، دو ویژگی شخصیتی خودشیفتگی و سادیسم روزمره به طور قابل توجهی با میل جنسی بیشتر و تماشای بیشتر پورنوگرافی مرتبط هستند.

رابطه بین ویژگی های تاریک شخصیت با تماشای بیشتر پرنوگرافی

چهارگانه تاریک به گروهی از چهار ویژگی شخصیتی اشاره دارد که با رفتارهای مضر و ضد اجتماعی همراه هستند: خودشیفتگی ، ماکیاولیسم، روان‌پریشی و سادیسم روزمره. خودشیفتگی شامل احساس خودبزرگ‌بینی، نیاز به تحسین و عدم همدلی با دیگران است. سادیسم روزمره نیز به لذت بردن از ایجاد ناراحتی یا آسیب به دیگران اشاره دارد، حتی در موقعیت‌های روزمره.

محققان در این مطالعه، داده‌های دو دانشگاه مختلف را مورد بررسی قرار دادند. در بخش اول، 701 دانشجوی دانشگاه بریتیش کلمبیا از طریق یک پرسشنامه آنلاین شرکت کردند و شخصیت آنها با استفاده از ابزار Short Dark Tetrad سنجیده شد. همچنین از آنها خواسته شد تا میزان میل جنسی و مصرف پورنوگرافی خود را گزارش کنند. بخش دوم مطالعه با 400 شرکت‌کننده از دانشگاه وینیپگ انجام شد که 196 نفر از آنها پس از پنج ماه مجدداً مورد آزمایش قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که خودشیفتگی و سادیسم روزمره به طور مداوم قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌های میل جنسی بودند. این نتایج در دو نمونه متفاوت تکرار شد و حتی زمانی که وضعیت رابطه عاشقانه شرکت‌کنندگان نیز کنترل شد، ارتباط بین این ویژگی‌ها و میل جنسی همچنان قوی باقی ماند.

اگرچه این تحقیق نشان‌دهنده ارتباط قوی بین برخی ویژگی‌های شخصیتی تاریک و انگیزه‌های جنسی است، اما برخی محدودیت‌ها نیز وجود دارد. این مطالعه بیشتر بر جمعیت جوان و دانشجو متمرکز بوده و نتایج آن ممکن است به جمعیت‌های مسن‌تر قابل تعمیم نباشد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان