اگر این 8 نشانه رادیدید بدانید با یک فرد صادق روبرو نیستید

خط سلامت: همه ما قدر صداقت را می دانیم، درست است؟ اما بیایید با آن روبرو شویم، همه ما با کسی روبرو شده ایم که به نظر می رسد به اندازه ما برای حقیقت ارزش قائل نیست.

اگر این 8 نشانه رادیدید بدانید با یک فرد صادق روبرو نیستید

تشخیص بی صداقتی همیشه آسان نیست، به خصوص زمانی که برخی در پنهان کردن آن مهارت دارند. اما بر اساس روانشناسی ، علائم مشخصی وجود دارد که ممکن است آنها را از بین ببرد.

به گزارش خط سلامت، این مقاله درباره به اشتراک گذاشتن این علائم با شماست. نه برای اینکه شما را پارانویید یا نسبت به هرکسی که ملاقات می کنید مشکوک کند، بلکه برای اینکه شما را به دانشی مجهز کند که بین صداقت و فریب تفاوت قائل شوید.

آماده برای یادگیری؟ در اینجا 8 نشانه وجود دارد که نشان می دهد بر اساس روانشناسی، یک فرد خیلی صادق نیست.

1) آنها در دروغ گفتن کمی بیش از حد خوب هستند

همه ما هرازگاهی دروغ های سفید می گوییم، درست است؟ اما بین فیبرهای کوچک و عدم صداقت معمولی تفاوت وجود دارد.

روان‌شناسی به ما می‌گوید کسانی که خیلی صادق نیستند، معمولاً مهارت دروغ گفتن را پیدا می‌کنند. این برای آنها مانند طبیعت دوم است، آنها این کار را به راحتی و بدون فکر دوم انجام می دهند.

در برخی موارد، آن‌ها ممکن است آنقدر طولانی و آنقدر دروغ گفته باشند که حتی متوجه نباشند دارند این کار را می‌کنند. این بخشی از سبک ارتباطی آنها شده است.

اما نکته مهم اینجاست، آنها نه تنها در دروغ گفتن خوب هستند، بلکه در متقاعد کردن دیگران که راست می گویند نیز خوب هستند. این چیزی است که تشخیص آنها را بسیار سخت می کند.

نکته کلیدی این است که مراقب تناقضات در داستان های آنها باشید یا زمانی که به نظر می رسد خیلی مشتاق هستند که شما را در مورد چیزی متقاعد کنند. معمولاً داستان بیشتر از چیزی است که به نظر می رسد.

2) از تماس چشمی اجتناب می کنند

افرادی که خیلی صادق نیستند، اغلب در هنگام فریبکاری برای حفظ تماس چشمی تلاش می کنند. گویی احساس می کنند با دوری از نگاه تو می توانند حقیقت را پنهان کنند.

حالا، این بدان معنا نیست که همه کسانی که تماس چشمی ندارند دروغ می گویند. اما در مورد جیک، همراه با نشانه های دیگر عدم صداقت، یک پرچم قرمز واضح بود.

3) الگوهای گفتاری خود را تغییر می دهند

آیا تا به حال متوجه شده اید چگونه برخی از افراد در حالی که کاملاً صادق نیستند شروع به صحبت کردن با سرعت کمی می کنند یا از روی کلمات خود می افتند؟ این فقط یک تصادف نیست.

چرا؟ زیرا دروغ گفتن به تلاش ذهنی بیشتر از گفتن حقیقت نیاز دارد. مغز باید سخت‌تر کار کند تا داستانی باورپذیر در محل ارائه دهد، که می‌تواند بر نحوه صحبت کردن افراد تأثیر بگذارد.

بنابراین اگر متوجه شدید که گفتار شخصی در طول مکالمه ناگهان تغییر می کند، ممکن است نشانه آن باشد که او کاملاً با شما صادق نیست.

4) جزئیات بیش از حد را ارائه می دهند

آیا تا به حال در مکالمه ای بوده اید که در آن شخصی شرحی بیش از حد دقیق از اقدامات یا تجربیات خود به شما ارائه دهد؟ ممکن است کمی احساس کند، درست است؟

خوب، این اغلب تاکتیکی است که توسط افرادی استفاده می شود که خیلی صادق نیستند. آنها معتقدند که با ارائه جزئیات فراوان، دروغ خود را باورپذیرتر جلوه می دهند.

واقعیت این است که این جزئیات بیش از حد می تواند یک پرچم قرمز باشد. هنگام گفتن حقیقت، اکثر مردم نیازی به درج هر جزییات جزئی ندارند. اما شخصی که ناصادق است ممکن است جزئیات غیر ضروری را اضافه کند تا شما و گاهی حتی خودشان را به دروغگویی خود متقاعد کند.

بنابراین دفعه بعد که به نظر می رسد فردی خیلی مشتاق است که کل تصویر را برای شما نقاشی کند، آن را با کمی نمک بگیرید. ممکن است داستان بیشتر از آن باشد که آنها اجازه دهند.

5) آنها دفاعی هستند

آیا تا به حال از کسی سوال ساده ای پرسیده اید که فقط با سطح غیرمنتظره ای از حالت دفاعی پاسخ دهد؟ این می تواند کاملا ناراحت کننده و اغلب نشانه ای از عدم صداقت باشد.

وقتی مردم صادق هستند، معمولاً باز و مایل به اشتراک گذاری اطلاعات هستند. اما وقتی چیزی را پنهان می‌کنند، اغلب می‌توانند حالت تدافعی به خود بگیرند، گویی می‌خواهند از خود در برابر دروغی که گرفتار نشوند محافظت کنند.

وقتی کسی که به او اهمیت می دهید چنین واکنشی نشان می دهد می تواند آزاردهنده باشد. شما سعی نمی کنید آنها را به چیزی متهم کنید، فقط به دنبال شفافیت هستید. اما حالت تدافعی آنها ممکن است نشان دهد که کاملاً صادق نیستند.

6) آنها از سکوت ناراحت هستند

وقتی کوچکتر بودم، تمایل داشتم سکوت ها را پر کنم. من سر و صدا می کردم و سعی می کردم مکالمه را ادامه دهم، حتی وقتی چیزی برای گفتن باقی نمانده بود. با نگاهی به گذشته، متوجه می شوم که اغلب سعی می کردم ناراحتی خود را پنهان کنم یا از موضوعات خاصی اجتناب کنم.

روان‌شناسی به ما می‌گوید که افرادی که خیلی صادق نیستند، اغلب با سکوت ناراحتی مشابهی دارند. ممکن است سعی کنند آن را با پچ پچ های غیرضروری پر کنند یا وقتی اوضاع خیلی ساکت می شود، به سرعت موضوع را عوض کنند چرا؟ زیرا سکوت به ما فرصت تفکر می دهد. و برای کسی که صادق نیست، این زمان فکر می تواند به حقایق ناراحت کننده منجر شود.

اگر متوجه شدید که شخصی دائماً از سکوت طفره می رود، ممکن است نشانه آن باشد که او کاملاً با شما روبرو نیست.

۷) دروغ های خود را به خاطر نمی آورند

پیگیری حقیقت بسیار ساده است، درست است؟ اما وقتی کسی شروع به چرخاندن شبکه ای از دروغ می کند، به خاطر سپردن همه جزئیات می تواند سخت باشد.

افرادی که خیلی صادق نیستند اغلب دروغ های خود را فراموش می کنند. آنها ممکن است یک روز به شما چیزی بگویند و روز دیگر چیزی کاملاً متفاوت. هنگام مواجهه با آنها ممکن است گیج به نظر برسند یا اینکه اولین حرف را انکار کنند.

این ناهماهنگی یک پرچم قرمز است. حقیقت ثابت است، اما دروغ می تواند بسته به موقعیت یا حافظه فرد تغییر کند. بنابراین اگر داستان‌های کسی مدام تغییر می‌کند، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که او با شما صادق نیست.

8) زبان بدن آنها را از بین می برد

مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که اعمال بلندتر از کلمات صحبت می کنند. افراد ممکن است با کلمات خود دروغ بگویند، اما زبان بدن آنها اغلب حقیقت را می گوید.

طبق روانشناسی، افرادی که صادق نیستند اغلب علائم فیزیکی خاصی را نشان می دهند. آنها ممکن است بی قراری کنند، از تماس چشمی اجتناب کنند، یا حتی عبارات کوچکی را نشان دهند که با کلمات آنها در تضاد است.

توجه به این نشانه های ظریف در ابتدا دشوار است، اما با مشاهده دقیق، آنها می توانند بینش ارزشمندی در مورد صداقت یک فرد ارائه دهند. پس همیشه به زبان بدن توجه کنید; ممکن است بیشتر از کلماتی که همیشه می توانستند نشان دهد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان